گوشه و کنار جشنواره موسیقی فجر

به گزارش ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر سیامك سپهری سرپرست گروه رستاك، درباره قطعات اجرای این گروه گفت: در این اجرا علاوه بر قطعاتی كه در آلبوم همه اقوام من منتشر شده، دو قطعه جدید و شنیده نشده نیز اجرا خواهد شد.
به گفته سپهری این دو قطعه از آلبوم جدید گروه رستاک انتخاب شده‌اند که در آینده‌ای نزدیک به بازار موسیقی عرضه خواهد شد. سپهری در ادامه درباره سازبندی قطعات توضیح داد: بسته به نوع قطعاتی که از اقوام مختلف اجرا خواهیم کرد، سازها نیز تغییر پیدا خواهند کرد. به عنوان مثال در قطعه بلوچی از سازهای کوبه‌ای استفاده خواهیم کرد که تاکنون کمتر روی صحنه دیده شده‌اند. یا در قطعه مازندرانی ساز بادی «لَله‌وا» را به کار خواهیم برد که برای عمده مخاطبان آشنا نیست.
سرپرست گروه «رستاک» ادامه داد: در اجرای جشنواره دو نوازنده جدید به گروه اضافه خواهند شد که با این دو نفر تعداد نوازندگان به ۱۵ نفر می‌رسد.
سیامک سپهری(سرپرست گروه - نوازنده تار)، فرزاد مرادی(خواننده - نوازنده سه تار، دهل، قوپوز)، بهزاد مرادی(خواننده - نوازنده دف، دهل)، پیران مهاجری(عود)، یاور احمدی‌فر(دف، دایره، دهل)، محمد مظهری(کمانچه)، اکبر اسمعیلی‌پور(تار)، سارا نادری(دوتار، ناقاره، تنبک، رباب)، نگار اعزازی(دف، دایره)، کاوه سروریان(نی، سرنا، نی‌لبک، بالابان)، نیما نیک‌طبع(دف، دایره، دمام)، دانوش اسدپور(سنتور)، امید مصطفوی(تنبک، تامبورین)، حسنا پارسا(کمانچه)، سپهر سعادتی(کنترباس) اعضای گروه رستاک را تشکیل می‌دهند.
«رستاک» در تابستان سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را در قالب یک گروه موسیقی تجربی آغاز کرد. این گروه با الهام از عناصر شنیداری موسیقی بومی ایران و با رویکرد به گونه‌ای از موسیقی با قابلیت برقراری ارتباط با سایر فرهنگ‌ها، به تحقیق و برگزاری جلساتی با حضور هنرمندان و استادان حوزه‌های متفاوت موسیقی پرداخت.
گروه موسیقی رستاک ۲۹ بهمن ماه در دو سانس ۱۵/۱۸ و ۴۵/۲۱ در برج میلاد به اجرای برنامه می پردازد.
بیست و هفتمین جشنواره بینالمللی موسیقی فجر به دبیری حسن ریاحی ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه در تهران، کرج، قزوین، شیراز، یاسوج و گرگان برگزار میشود.