محمد زرین دست درباره برگزاری این دوره از جشنواره فیلم فجر به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه امسال نظم و انضباط خاصی نسبت به سالهای گذشته بر جشنواره حاکم بوده است و فیلم ها طبق جدول اعلام شده به نمایش در می آیند. جشنواره سی ام فیلم فجر جشنواره جوانان است و فیلم های بسیاری را از فیلمسازان جوان شاهد هستیم. اما جای خالی کهنه کاران سینما نیز در این دوره به چشم می خورد.

وی ادامه داد: برخی فیلم ها به نظر می رسد که بسیار با عجله ساخته شده اند و این عجله کیفیت فیلم ها را پائین آورده است. از میان فیلم هایی که دیدم آثاری مثل " بوسیدن روی ماه " به کارگردانی همایون اسعدیان، " پل چوبی " مهدی کرم پور و " یک پذیرایی ساده " مانی حقیقی فیلم های خوب و متفاوتی بوده اند.

وی درباره فعالیتهایش گفت: فیلم سینمایی " قفس طلایی " توسط چنگیز جلیلوند دوباره دوبله و همچنین تدوین مجدد شده است. احتمالا این فیلم در اکران دوم عید نوروز به نمایش در می آید. همچنین در تدارک ساخت فیلم جدیدم با نام " به دنبال سارا " هستم که فیلمی سیاسی است و حدود ۱۰ درصد آن در لندن فیلمبرداری می شود.

زرین دست افزود: من حدود ۱۴ فیلم در آمریکا ساخته ام که دو فیلم " آدم گرگی " و " خشم و اسلحه " قرار است دوبله شوند و در ایران به نمایش درآیند. فیلم " خشم و اسلحه " چندسال قبل با فیلمبردای علیرضا زرین دست ساخته شده است و درباره ساخت اولین چاه نفت در مسجد سلیمان است. این فیلم شبیه فیلم " لارنس عربستان " است و چند هنرپیشه مطرح هالیوودی در آن حضور دارند.

این کارگردان تاکید کرد: در حال صحبت با برادرم علیرضا زرین دست هستم تا اگر فرصتی پیش آمد بتوانیم دوباره در فیلمی با یکدیگر همکاری کنیم.علیرضا فیلمبردار بسیار خلاقی است و مدام در طول این سالها تلاش کرده تا خودش را با تکنولوژی و سینمای روز جهان وفق دهد.