به گزارش افکار نیوز به نقل از برنا، محمدرضا شریفی نیا بازیگر فیلم تهران ۱۵۰۰ با گلایه از هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: خیلی برای هیئت انتخاب جشنواره متاسفم که این فیلم را به مسابقه بخش اصلی جشنواره دعوت نکردند!

وی در ادامه افزود: گاهی اوقات برای دعوت نکردن فیلمی که اولین کار بزرگ در زمینه ای محسوب می شود، باید دلایل مهمی وجود داشته باشد.

من برای هیئت انتخاب این جشنواره واقعا متاسفم. گاهی اوقات باید دبیر جشنواره را برای چنین حرکت هایی عوض کرد، حتی مدیر سینمایی را هم عوض کرد!

به خاطر اینکه این آدمها جلوی پیشرفت سینما را می گیرند. این فیلم با تصویب وزارت ارشاد بوده است و کار بسیار فوق العاده وشاخصی است.

شریفی نیا همچنین بیان داشت: من بسیار عصبانی هستم که این فیلم در بخش مسابقه اصلی سینمای ایران نرفته است. هر چند در بخش مسابقه فیلم های اول و دوم، هم به عنوان فیلمنامه هم از نظر دستاورد های هنری وکارگردانی کاندیدای بهترین جایزه شده است.

مسئولین ارشاد علیرغم پارتی بازی هایی که برای فیلم های خودشان که در فارابی ساخته شده است دارند، باید فیلم های خوبی چون تهران ۱۵۰۰ را در بخش اصلی جشنواره می بردند.

وی در ادامه افزود: نباید به دلیل اینکه بعضی از فیلم ها در فارابی ساخته شده حتما در بخش مسابقه گنجانده شود و فیلم های شایسته ای مانند تهران ۱۵۰۰ و بغض و … خارج از بخش مسابقه باشند. فیلمی که ۲۵۰ نفر در آن کار کردند تا باعثپیشرفت سینمای ایران باشند.

این بازیگر سینمای ایران در پاسخ به سوال خبرنگار برنا مبنی بر اینکه امسال با وجود فیلم هایی که از شما به نمایش در آمد، متفاوت تر از سال های پیش ظاهر شدید گفت: من امسال حدود ۶ فیلم کار کرم که یکی از آنها خارج از سینمای ایران بود به نام «پریناز» ولی ۵ فیلم دیگر کاملا متفاوت بود.

«پیشونی سفید» که در ژانر کودک بود، که یک کار جدید برای سینمای کودک است. دیگری فیلم «قلاده های طلا» که فیلمی خوش ساخت با گرایش های سیاسی است که به نظرم بسیار جذاب است. یکی هم فیلم تهران ۱۵۰۰ که کار جدیدی در سینمای ایران است و «گیرنده» و «نفوذی» که خودتان دیدید که همه متفاوت بودند.

در پایان محمد رضا شریفی نیا با بیان اینکه شعار جشنواره اخلاق آگاهی امید است گفت: امیدوارم که مسئولین سینمای ایران اخلاق و آگاهی را حتما از جمله وظایف خود بدانند و امید را هم که دست خود ماست که به آن دست می یابیم