سیمرغ‌هایی که رنگ و بوی دفاع مقدس گرفتند

به گزارش فارس، آیین اختتامیه جشنواره فیلم فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی کشور، دستاندرکاران سینما ، کاندیداهای بخشهای مختلف جشنواره، اهالی رسانه در تالار وحدت تنها با ده دقیقه تاخیر برگزار شد.

در ابتدا پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و قرائت قرآن کلیپی از مجموعه روایت فتح با نام «بادامی برای خدا» پخش شد و در ادامه مراسم شهیدی فر از دبیر جشنواره خواست تا گزارش کوتاهی از عملکرد خود برای حضار و علاقمندان به سینما قرائت نماید.



محمد خزاعی: دست‌های ما خالی است



محمد خزاعی جوانترین دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: خوشحالم در این جشن در خدمتتان هستم. از حضور چهره‌های سینمای کشور و اعضای رسانه و تمام شرکت کنندگان داخلی و خارجی در جشنواره تشکر می‌کنم.

خزاعی ادامه داد: جشنواره باشکوهی داشتیم. گزارش عملکردی را آماده کرده بودم تا ارائه کنم ولی وقتی تصویر مادر را در کلیپ «بادامی برای خدا» دیدم، باعثشد تا به این نکته برسم که دست‌های ما خالی است.

وی همچنین ادامه داد: دوست جانبازی از من خواست از فیلمسازان بپرسم جای ما مردم بر پرده سینما کجاست. مردم عادی، روستاها، اختراعات‌شان، خواسته‌های ما بسیار وسیع‌تر از پرده سینماها است.

دبیر جشنواره فجر در ادامه اظهار داشت: به عقیده دوست من بین فیلمسازان و مردم فاصله افتاده و نه هنرمند مقصر است و نه مسئول، زیرا همه این‌ها در جنگ، انتخابات و تمام مقاطع تاریخی کشور حضور داشتند اما متاسفانه یاد نگرفتیم با هم گفت‌وگو کنیم و به زبان مشترکی دست پیدا کنیم.



شمقدری: در حوزه اکران یک آسیب‌شناسی جدی شود



در ادامه مراسم جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی کشور درباره جشنواره فیلم فجر گفت: با عرض سلام و ادب خدمت مهمانان و علاقه‌مندان سینمای ایران، «سیدمحمد حسینی» وزیر ارشاد و «نعمت‌الله پوستین‌دوز» مدیر عامل خودروسازی سایپا که برندگان جشنواره را با اتوموبیل‌هایشان روانه خانه می‌کنند.

وی در ادامه افزود: یک دوره فشرده را پشت سرگذاشتیم و امشب با اهدای جوایز رقابت‌ها به پایان می‌رسد اما رقابت‌های جدی‌تر و فشرده‌تر برای اکران فیلم‌ها و تولید برای سال آینده است.

شمقدری ادامه داد: لازم است در حوزه اکران یک آسیب‌شناسی شود و اکران بهتری را در سال بعد داشته باشیم. همین جا پیشنهاد می‌شود به فیلم‌های برگزیده برای اکران عنایت بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: در طول ایام جشنواره استقبال خوبی از سوی مخاطبان از فیلم‌ها شد و شور و شوقی ایجاد شد که باعثرونق هر چه بیشتر سینما شد.

شمقدری تصریح کرد: در جشنواره شاهد انواع نگاه فیلمسازان بودیم اما معتقدم که باید یک تنوع اساسی در این زمینه صورت بگیرد و آنچه بر پرده سینما شاهد آن هستیم با برخی رویکردها، نگاه‌ها که آثار به نقد می‌کشند و هر نقدی که برای فیلم‌ها نوشته می‌شود هر چقدر هم دلسوزانه باشد مفید است اما آنچه که من فکر می‌کنم و باید مورد نقد قرار گیرد عدم هماهنگی گفتمان‌های مختلف در جامعه ایرانی است.

شمقدری ادامه داد: این خیل عزیزانی که در ۲۲ بهمن ماه در خیابان‌ها حضور پیدا کردند و از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی دفاع کردند جایگاه‌شان در سینمای ایران کجاست؟

شمقدری در ادامه داد: میزان بحثو رویکرد این مردم انقلابی در سینما سهم اندکی دارد و ما معتقد به تک‌صدایی در سینمای ایران نیستیم و می‌توانیم با بیان نقطه نظرات ‌مشترک خود را بیان کنیم اما برای جریان انقلابی و ارزش‌های ما که مردم ما در ۳۳ سال ایستادند.

شمقدری ادامه داد: در فضای سینمای ایران کمتر این فضا رخ داده و باید رونق بیشتری به این بخش داد و در این میان وظیفه منقدین سنگین‌تر است چرا که باید راه‌کاری را در این زمینه طراحی کرد که سینمای ایران در جهت آرمان‌های انقلاب در حرکت باشد.

شمقدری در ادامه افزود: ما معتقدیم در برخی فیلم‌ها جشنواره با رویکرد جامعه همخوانی نداشته است که این فیلم‌ها آن را رعایت نکردند، همین جا از مدیر کل نظارت و ارزشیابی می‌خواهم با فیلمسازان صحبت کند تا برخی شئونات در فیلم‌ها رعایت شود.

وی ادامه داد: اگر اصلاحاتی در این فیلم‌ها صورت نگیرد، مجبور به اکران محدود هستیم تا خانواده‌ها با اطلاعات کامل همراه با خانوادهایشان به سینماها بیایند.

«جواد شمقدری» در پایان گفت: از همه کسانی که در رفع مظلومیت سینما گامی رو به جلو برمی‌دارند و آثاری خوبی را رعایت می‌کنند متشکرم. امیدوارم با اسقرار سازمان سینمایی و همراه فیلمسازان و هنرمندان بتوانیم صاحب آثار موثر و مناسب با رویکرد انقلابی باشیم.

در ادامه مراسم امیری پس از دریافت سیمرغ بلورین گفت: شش سال تلاش کردم تا حیات وحشت و محیط زیست و پلنگ ایرانی که نسل اش در حال انقراض است با ساخت فیلم حمایت کنم. از سازمان صداو سیما در این خصوص تشکر می کنم.



احمدزاده سیمرغ‌اش را به مادر شهید محمودی تقدیم کرد



حبیب احمدزاده پس ازدریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند گفت: امروز ۲۳ بهمن است و روز سالمرگ سید ابراهیم اصغرزاده که آن را در این جمع گرامی می داریم. این سیمرغ را تقدیم به مادر شهید جمشید محمودی می کنم و مبلغ مالی آن را به یکی از اعضای گروهم تقدیم می کنم.

در ادامه محمدرضا عباسیان دو نکته را متذکر شد وی از همکارانش در موسسه رسانه ها برای تلاش در جشنواره فیلم فجر تشکر کرد همچنین از مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا خواست اگر برای برندگان سیمرغ این بخش جایزه ماشین در نظر نگرفتند این کار را انجام دهند.

شفیع آقامحمدیان نیز با گلایه از فیلمسازان و اهالی رسانه گفت: با حمایت آقای شمقدری سینمایی را برای نمایش فیلم مستند که همیشه باعثگلایه بود فراهم آوردیم اما متاسفانه فیلمسازان حمایت نکردند از سوی دیگر با نظر دبیر جشنواره و معاونت سینمایی بخش مستند را به جشنواره بازگرداندیم که باز هم فیلمسازان و اهالی رسانه از فیلم ها یشان و اقدام موثر صورت گرفته حمایت نکرده و از آثار مستند استقبال شایسته ای صورت نگرفت.



پوستین دوست: تهیه فیلم از زندگینامه مرحوم ممیز



در ادامه آیین اختتامیه پوستین دوست مدیرعامل خودروسازی سایپا با قرارگرفتن روی سن گفت: افتخار دارم که برای دومین سال متمادی از هنرمندان ایران زمین با اتومبیلی که با دستان عزیزان این مرز و بوم ساخته شده تقدیر به عمل می آید. ماهم در عرصه سینما وارد شدیم وبرای ادای دین به این هنرمند فرزانه و ادای دین به ایشان فیلمی را از طراح آرم شرکت سایپا مرحوم ممیز راتهیه کردیم که به زودی از رسانه ملی پخش خواهد شد.



افشار: اگرسلیقه هایمان یکی نیست در کنار هم کار کنیم



در بخش دیگری از آیین اختتامیه مهناز افشار پس از دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش زن بخش نگاه نو گفت: ممنونم از همه هیئت داوران که کار من را دیدند. آقای معادی می‌دانم چه زحمتی برای ساخت فیلم «برف روی کاج ها» کشیدید و چقدر محترم و متین با آگاهی به چارچوبی ایمان دارید و آن را ساختید. من به عنوان عضو کوچک خانواده سینما می خواهم اگر سلیقه ها و نگاه هایمان یکی نیستم با احترام در کنار هم کار کنیم واژه های منفی واژه های زیبایی نیست، سینما هنر ارزش‌اش بالاتر از این حرف‌هاست.

ناصر گیتی جاه نیز پس از دریافت لوح تقدیر گفت: از همه تشکر می کنم و هیئت داوران که من را قابل دانستند. بعد از ۶۰ سال از من در جشنواره تقدیر شد. به شما میهمانان خوشامد می گویم همیشه شاد باشید.

سعید راد پس از دریافت دیپلم افتخار این بخش گفت: با سلام و تشکر از هیئت داوران من پس از ۳۸ سال برای تقدیر روی سن قرار گرفتم و از خداوند یاری می خواهم تا بتوانم هر سال جایزه بگیرم.

مانلی شجاعی فرد کارگردان پس از دریافت دیپلم افتخار این بخش گفت: خوشحالم که کار من توسط هیئت انتخاب و داوران دیده شد. از خانواده ام که از من کیلومترها دور هستند تشکر می کنم زیرا تمام لحظات فیلم با من بودند و با استرس من دچار استرس می شدند. از عوامل پشت دوربین و بازیگران حرفه ای که به من اعتماد کردند تشکر می کنم و از براداران آقاگلیان که با هزینه و سرمایه شخصی این فیلم را تهیه کردند و محیط آرامی برایم فراهم کردند سپاسگزارم.



عطاران: برای خودم خوشحالم



رضا عطاران پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردان بخش نگاه نو گفت: ممنون. خوب بود. از بچه های گروهم تشکر می کنم خیلی دوست داشتم «بی خود و بی جهت» در بخش مسابقه سینمای ایران قرار می‌گرفت که متاسفانه نشد اما برای خودم خوشحالم.

محمد قهرمانی به همراه شفیع آقامحمدیان برای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش نگاه نو در روی سن حاضر شدند و محمد قهرمانی گفت: خوشحالم توانستم یک کارگردان را به جامعه هنری کشور معرفی کنم. من نیز مانند آقای شمقدری تقاضا دارم فیلمسازان از دستاوردهای انقلاب و ارزش های آن بیشتر فیلم بسازند تا ارزش ها را پاس بداریم.



رایگان: ماشین هایی برای حمل و نقل وسایل فنی فیلم اختصاص دهید



مسعود رایگان عضو هیئت داوری بخش نگاه نو در خاتمه این بخش گفت: سلام می کنم به بزرگان خودم. با کسب اجازه از آقای مهرجویی و رشیدی می خواهم درباره مسایل فنی سینما کمی صحبت کنم و ازمدیریت محترم شرکت سایپا عاجزانه بخواهم تا ماشین هایی را برای حمل و نقل وسایل فنی از جمله اتاق گریم، استراحتگاه و… طراحی و آماده کنند کمک بزرگی به سینمای ایران محسوب می شود.



حسینی: سازمان سینمایی از فیلم حمایت کند نه فیلمساز



وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه آیین اختتامیه گفت: سینما سینماست، سینما موسیقی دارد اما کنسرت نیست، سینما گریم دارد اما آرایشگاه نیست، سینما با نقاشی رابطه دارد اما گالری نیست و با همه هست ولی سینما سینماست و سینما تنها با اندیشه هم سلک است و فیلمی که مبتنی بر اندیشه نباشد تصاویر متحرک است که «ای برادر تو همه اندیشه‌ای / مابقی خود استخوان و ریشه‌ای».

وزیر ارشاد با بیان اینکه مهمترین نقطه اندیشه در سینما فیلمنامه است، تاکید کرد: شاید ایران برای بعد تکنیکی کم و کسری نداشته باشد اما برای ایران و نظام و رسالت مشکل اساسی فیلمنامه است و به مهمترین بخش فیلم که همان فیلمنامه است توجه درستی نمی‌شود و به فیلمنامه‌نویسان کمترین توجه می‌شود.

وی خطاب به مسئولان سازمان سینمایی افزود: سازمان نوپای سینمایی به فیلمنامه نویسان توجه بیشتر کند که نقش ایوان لازم است اما پای بست را محکم کنید.

حسینی با اشاره به آغاز به کار سازمان سینمایی، تغییر ریاست بر سینما از مسیر معاونت به سازمان را همچون تغییر بلم به کشتی دانست و گفت: سازمان سینمایی باید از فیلم حمایت کند و نه فیلمساز و باید با جرات لازم را داشته باشد و شهرت فیلمساز نباید تاثیر گذار باشد که البته این سخن به معنای کم کردن ارزش پیشکسوتان فیلمسازی نیست.

وی همچنین بر توجه بیشتر به تهیه‌کنندگان در سازمان سینمایی تاکید کرد و افزود: باید به تهیه‌کنندگان اعتماد کرد چراکه تهیه‌کنندگان همچون حزب در عرصه سیاسی هستند.

وزیر ارشاد با اشاره به برگزاری خوب جشنواره فیلم فجر با تشکر از دبیر جشنواره و رئیس سازمان سینمایی، تصریح کرد: از حضور و تنوع گونه‌ها در جشنواره تشکر می‌کنم و از ضعف‌ها نگران نیستم چراکه قوت‌ها جای آنها را خواهد گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: با پوست و استخوان باور کنید که سینما کلید پیشرفت کشور است.

پس از سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گروه وکاپولا موسیقی های فیلم های خاطره انگیز سینمای جهان را با دهان زدند و هنرشان مورد استقبال قرار گرفت.



صدرعاملی: با استفاده از شعار جشنواره آثاری را خلق کنیم



در ادامه آیین اختتامیه رسول صدرعاملی پس از دریافت سیمرغ زرین جشنواره گفت: جشنواره امسال یکی از بهترین دوره های برگزاری اش را به لحاظ اجرایی پشت سرگذاشت. تنوع مضامین خوبی دیده می شد امیدوارم همه گروه ها با استفاده از شعار جشنواره که یکی از آرمان های نسل من است و با آن زندگی کردیم آثاری را خلق کنیم که به یک جامعه پاک و دوست داشتنی و سرشار از امید دست یابیم. جشنواره امسال شان مخدوش شده سینماگران و هنرمندان را ارج نهاد و همچنین به مخاطبین خود احترام گذاشت.

ابراهیم اصغرزاده پس ازدریافت سیمرغ بلورین جایزه معاونت سینمایی گفت: از همه همکارانم در تهیه و تولید فیلم «شور شیرین» تشکر می کنم به ویژه خانواده شهید کاوه که فیلم براساس زندگی و شخصیت شهید تهیه شده بود. از کمک های فارابی، خراسان رضوی و وزیرت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپاسگزارم.

ابوالقاسم حسینی پس از دریافت سیمرغ بلورین فیلم برگزیده تماشاگران بین الملل گفت: خدا را شکر بعد از ۲۰ سال که در سینمای دفاع مقدس به عنوان مدیر تولید حضور داشتم با تهیه این فیلم توانستم ادای دین کنم. از آقایان میرعلایی، نجاریان و لشکری پور بسیار متشکرم.

عباس صالحی پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی گفت: از تهیه کننده پروژه آقای سعدی و آقای شیخ طادی و همه عواملی که در تولید فیلم زحمت کشیدند بسیار سپاسگزارم همچنین مجموعه چهره پردازان که در سینمای ایران فعالیت می کنند.

عباس بلوندی پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس گفت: از کلیه عوامل فیلم متشکرم. تهیه کننده با جان و دل این کار را تهیه کرد. خوشحالم سیمرغ قبلی ام دیگر تنها نیست.



دلپاک: هشتمین سیمرغ را به خانه می برم



محمدرضا دلپاک پس از دریافت سیمرغ بلورین گفت: سلام عرض می کنم. این سیمرغ مربوط به صدای سینمای ایران و همکارانم در استودیو مون و خانواده‌هایشان است. اینجا جای آقایان پرستویی، معصومی، نوروزبیگی و خانم زارعی خالی است و این هشتمین سیمرغ من است که به خانه می برم.

سیمرغ بلورین ساسان نخعی برای فیلم «بوسیدن روی ماه» را یزدان بخش از هیئت داوران دریافت کرد.

یکتا ناصر پس از دریافت سیمرغ بلورین نقش مکمل زن گفت: با سلام این خوشحالم که کارم دیده شد از هیئت داوران سپاسگزارم. ایکاش روی سن یک خانم حضور داشت تا ما بتوانیم پس ازدریافت سیمرغ انرژی مان را تخلیه کنیم. از خانواده ام و کارگردان و تهیه کننده که به من اعتماد کردند سپاسگزارم.



اکبر عبدی: سیمرغ را دیر به من دادند!



«اکبر عبدی» برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، پس از دریافت جایزه خود از هیئت داوران جشنواره، گفت: سلام و تبریک برای اعیادی که گذشت. جایزه خیلی دیر به من اهدا شد و برای من حکم زنگوله پای تابوت را دارد. من باید جایزه را برای بازی در فیلم «ای ایران» می‌گرفتم، به خاطر حضور در فیلم فهیم‌ترین کارگردان سینمای ایران که دو سال به طول انجامید و ۱۹۵ هزار تومان برای آن دستمزد گرفتم. من جایزه‌ام را بارها و بارها از مردم گرفته‌ام اما این جایزه را باید برای «آدم برفی» می‌گرفتم که اصلاً در بخش مسابقه راه نیافت. در آن سال جایزه را به فرامرز قریبیان برای فیلم «بندر مه آلود» اهدا کردند.

وی در ادامه گفت: همه اساتیدم از داود میرباقری، عزت‌الله انتظامی، استاد مشایخی و مرحوم حاتمی که بسیار از او آموختم تشکر می‌کنم. تشکر ویژه از عبدالله اسکندری که مرا در تمام زمینه‌های زندگی شخصی و حرفه‌ای راهنمایی کرد و از خانواده‌ام و مادرم که برای این که مرا به کلاس‌های بازیگری بفرستد سه النگویش را فروخت.

عبدی در خاتمه افزود: من همیشه از سوی مردم در حال سیمرغ گرفتن هستم. از عطاران عزیز که به من اعتماد کرد و به دلیل فوت پیرزن‌های بازیگر این نقش را به من سپرد تشکر می‌کنم، زیرا او این نقش را برای من در نظر گرفت در حالی که تهیه‌کننده مایل بود نقش را به یکی از افراد مسن با دستمزدی ناچیز بدهد. تهیه‌کننده حتی یک خسته نباشید هم تاکنون به من نگفته است.

سیمرغ بلورین حسین علیزاده را نیز سعید ملکان دریافت کرد و گفت علیزاده از هیئت داوران و گروهی که در ساخت فیلم همکاری داشتند تشکر کرد.



صفی یاری: از سکوت مهرجویی آموختم



هایده صفی یاری پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین تدوین گفت: ازاعضای هیئت داوران سپاسگزارم. امسال فیلم هایی را کار کردم که آنها دوست دارم و از آنها دفاع می کنم. در اینجا از مادرم، همسرم و دخترم سپیده عبدالوهاب تشکر می کنم. از آقای مهرجویی که به من اعتماد کردند و کار را به من سپردند سپاسگزارم. آقای مهرجویی از سکوت تان هم بسیار آموختم. من تحت تاثیربازی های خوب لیلا حاتمی، حامد بهداد و رستمی در این فیلم قرار گرفتم و تدوین کردم.

محمدتقی انصاری تهیه کننده «راه بهشت» دیپلم افتخار حسن پویا را گرفت و گفت: همه در این فیلم تلاش کردند که من از همه سپاسگزارم. توقع می رفت دوستانی که دم از کار فرهنگی می زنند الطافت بیشتری به کار داشته باشند که متاسفانه یک ریال نپرداختند.

سیمرغ بلورین امیر کریمی را نیز سعید سعدی از هیئت داوران دریافت کرد.

در ادامه مراسم بهناز جعفری پس از دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن گفت: گفتنی ها کم نیست. سال خیلی سختی برای ما بود. ممنون از هیئت داروان و زحماتی که مهدی هاشمی بازیگر عزیز و توانمند کشور برای این نقش کشید. و سپاس از اولین معلم و راهنمایم خانم گلاب آدینه.



ادای احترام بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر به شهدای ایران‌زمین



«هنگامه قاضیانی» پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، گفت: سلام به همه هم‌قبیله‌های عزیزم. مردم سرزمینم که فکر می‌کنم انتظار مرا نداشتید اما زمان باهوش‌تر از ما است. همه کاندیداهای این بخش زنان معتبری هستند، با احترام به همه آن‌ها اما این‌بار شاهد اسامی عجیبی بودیم. شاید با این حرف دلم آرام گیرد، متشکرم از هیئت انتخاب و داوری که مرا دیدند و با ارائه جایزه مشوقی بودند برای راه سختی که در پیش دارم. از محمدعلی باشه‌آهنگر تشکر می‌کنم که بخشی از جنگ را که در ۹ سالگی و پناهگاه‌ها تجربه کرده بودم، به من آموخت و شیخ‌طادی که با حرمت و احترام‌بخشی، جنگ را مستندوار از او یاد گرفتم و با احترام به شهدای وطنم از ابتدای تاریخ ایران زمین.

وی در خاتمه افزود: زندگی کردن به گدایی در این جهان به از بی‌احترامی به ارواح بزرگانی است که معلممان هستند.

سیمرغ بلورین فرهاد اصلانی که برای تمام کارهایش به وی اهداء شد توسط دخترش از هیئت داوران گرفته شد.

مصطفی کیایی پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه گفت: از همه عواملم در این فرصت تشکر می کنم همین طور تهیه کننده ام که به من اعتماد کرد. این اولین باری است که فیلم کمدی جایزه فیلمنامه جشنواره فیلم فجر را به دست می آورد.

پرویز شیخ طادی پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی گفت: آرزو داشتم ده سیمرغ این جا بود و من با دستان خودم به کاندیداهای این بخش هدیه می کردم. ای کاش ۵۰ سیمرغ بود که به سازنده سریال مختارنامه می دادم که هر قسمتش یک فیلم سینمایی بود. من خیلی چیزها از او یاد گرفتم. و هدیه ام را به ابوالقاسم طالبی می دهم که به دلیل حضور تهیه کننده به عنوان دبیر جشنواره فیلمش از بخش مسابقه خارج شد.



مهرجویی: مدیریت جشنواره عالی و درخشان بود



داریوش مهرجویی نیز پس از دریافت سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیئت داوران گفت: از همه همکارانم که در این فیلم همکاری داشتند سپاسگزارم. از وحیده محمدی فر که در نگارش فیلمنامه بسیار همراهم بود سپاسگزارم. بازی حامد بهداد جلای خاصی به فیلم داد. جایش خالی است تصمیم گرفتم یکی از جوایزم را به او هدیه کنم. از محمد خزاعی دبیر جشنواره تشکر می کنم حدود ۲۵ سال است در جشنواره فجر شرکت می کنم اما نظم امسال، نحوه مدیریت و برنامه ریزی و اجرای کار بسیار عالی و درخشان بود. اولین بار بود که مخاطب با برنامه می توانست فیلم ها را انتخاب کند.

رضا رخشان پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم گفت: زمانی که طرح به ذهنم رسید و آن را نوشتم تنها به مخاطبی فکر می کردم که دو ساعت می خواهد در سالن سینما بنشیند و باید از کار لذت ببرد.



پیمان معادی: برای سینمای ایران هستم و در آن می‌مانم

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، «سید‌جمال ساداتیان» تهیه‌کننده فیلم سینمایی «برف روی کاج‌ها» پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران بخش سینمای ایران، گفت: با تشکر از همه عواملی که در این فیلم زحمت کشیدند. من سومین جایزه مردمی را در جشنواره فیلم فجر گرفتم. اولی و دومی مربوط به فیلم «چهارشنبه‌سوری» و «به رنگ ارغوان» بود و حالا برای «برف روی کاج‌ها». این جایزه مرهون تلاش گروه حرفه‌ای و تلاش‌ها و توانایی‌های پیمان معادی است. من این جایزه را به «پیمان معادی» تقدیم می‌کنم.

پیمان معادی پس از دریافت سیمرغ بلورین این بخش، گفت: صحبت خاصی ندارم، من برای ده سال آینده‌ام از شما مردم خوبم سیمرغ بلورین، جایزه و انرژی گرفتم. من برای سینمای ایران هستم و در این سینما می‌مانم. دوست دارم در این زمان جای اصغر فرهادی را خالی کنم.

آیین اختتامیه با ده دقیقه تاخیر آغاز شد. تمام ماشین های تیبا و پراید در حیاط تالار قرار داشت و برندگان می توانستند جوایز را به خانه ببرند.

کاندیداها و اهالی رسانه در هتل لاله پیش از مراسم حاضر شدند و با ارایه شماره صندلی با اتوبوس هایی به تالار وحدت رفتند که به راحتی بتوانند از مراسم استفاده کنند.

آیین اختتامیه با حضور گسترده هنرمندان از جمله پانته آ بهرام، ویشکا آسایش، سعید سهیلی، سعید راد، جهانگیر الماسی، سید ضیاء هاشمی، یزدان بخش، پیمان معادی، علیرضا رئیسیان، ابوالقاسم طالبی، عباس بابویهی، پرویز شیخ طادی، علی سرتیپی ، رضا عطاران، بهرام عظیمی، احمد مهرانفر، سید شهاب رضوی، محمود پاک نیت، هنگامه قاضیانی، علی رام نورایی، میلاد کی مرام، محمد نشاط، عبدالله اسکندری، رهبر قنبری، داود رشیدی، داریوش مهرجویی، مسعود رایگان، ترلان پروانه، افشین هاشمی، رهبر قنبری، محمد قهرمانی، داریوش بابائیان، رسول صدرعاملی، محمد باشه آهنگر، داود میرباقری، جمال شورجه، سید علیرضا سجادپور، احمد میرعلایی، حسن نجاریان، مجید انتظامی، یداله صمدی، و... برگزار شد.