خلأ قانونی در حوزه عفاف و حجاب نداریم

به گزارش افکار نیوز،جواد آرینمنش در گفتوگو با فارس در مشهد اظهار داشت: همانطور که در انقلاب اسلامی شاهد حضور مردم در صحنه بودیم امروز نیز حضور حداکثری مردم در انتخابات ضروری است زیرا با توجه به شرایط ایران در فضای بینالمللی و فشار جریانهای ضد انقلاب و رسانههای ضد استکبار بر ایجاد دلسردی در بین مردم ایران، حضور حداکثری مردم در انتخابات ضروری است.

وی با بیان این مطلب که مجلس با حضور ۲۰ درصدی مردم در انتخابات هم شکل می‌گیرد، افزود: ایران هیچ‌گاه بدون مجلس نخواهد ماند اما زمانی که مجلس با پشتوانه ۷۰ درصدی و مشارکت مردم شکل بگیرد می‌تواند حقانیت نظام را به اثبات برساند.

آرین‌منش اظهار داشت: متأسفانه مردم کمتر با فعالیت‌های نمایندگان خود در مجلس آشنا هستند و این به عنوان یک خلأ در مجلس مطرح است.

نماینده مردم مشهد در زمینه فعالیت روزهای اخیر مجلس هشتم عنوان کرد: در حال حاضر سه طرح نظارت بر چگونگی اداره صدا و سیما و رفع خلأ‌های قانونی به منظور اداره آن، طرح جامع رسانه‌های همگانی و نظارت بیشتر بر رسانه‌های دیجیتال و واگذاری تصدی‌گری بخش دولتی به غیردولتی در کمیسیون اصل ۴۴ مطرح است.

وی با اشاره به توجه مجلس به مسئله حجاب و عفاف تصریح کرد: کار مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر قانون است و خوشب‌ختانه در حوزه عفاف و حجاب با خلأ قانونی مواجه نیستیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: چند طرح می‌تواند مبنای فعالیت در این حوزه باشد، طرح جامع توسعه عفاف و حجاب که در راستای چگونگی ترویج عفاف و حجاب در جامعه ۲۳ دستگاه دولتی نظیر آموزش و پرورش، ارشاد، صدا و سیما، نیروی انتظامی و… را موظف به فعالیت کرده است و طرح ساماندهی مد و لباس که با نظارت مجلس ۲۶ دستگاه موظف هستند کار اساسی و ریشه‌ای در این حوزه انجام دهند.

وی با بیان این مطلب که توسعه زیر‌ساخت‌ها در مشهد باید بیش از آنچه که امروز است باشد خاطرنشان کرد: مشهد یک کلان‌شهر مذهبی است که علاوه بر ۳ میلیون مجاور سالانه ۲۵ میلیون زائر را پذیراست، اما متأسفانه از نظر زیرساخت در جایگاه واقعی خود قرار ندارد و بایستی تلاش کرد تا شرایط بهتر از آنچه که امروز هست تبدیل شود.

آرینمنش ادامه داد: مشهد شهری بینالمللی است که تنها متعلق به شهروندان مشهدی نیست بلکه متعلق به جهان اسلام است، بنابراین برای نخستین بار در برنامه پنجم توسعه که سال اول آن رو به اتمام است مسئله زیارت را مطرح کردیم تا نگاهی خاص به مشهد صورت گیرد و از قِبَل آن بودجه زیارت در ارتباط با شهر مشهد مطرح شد.