به گزارش افکار نیوز،احمدي ـ مدير پرديس سينماي زندگي ـ در گفتوگويي با ايسنا گفت: امسال برف روي كاجها، پل چوبي، نارنجيپوش و چند فيلم ديگر بودند كه استقبال بسيار خوبي از آنها در ايام جشنواره شد و به نظر ميرسد در فروش هم وضعيت مناسبي داشته باشند.

وی ادامه داد: در بین فیلم‌های اول هم فیلم‌های خوبی داشتیم که فروش خوب آن‌ها قابل پیش‌بینی است اما در کلیت فیلم‌های جشنواره فکر می‌کنم که فروش گیشه کمتر از فروش فیلم‌های سال ۹۰ باشد. حداقل این را می‌توانم بگویم که در جشنواره سی‌ام فیلمی که شاخص باشد و بتواند فروش بسیار بالایی داشته باشد، نبود.

مدیر پردیس سینمایی «زندگی» درباره اکران نوروزی نیز خاطرنشان کرد: اکنون صحبت می‌شود که «انتهای خیابان هشتم» که از پیش مانده با شرایطی در نوروز اکران شود. فیلم‌های دیگری مانند «گزارش یک جشن» نیز هستند که می‌توانند با نظر ارشاد در نوروز ۹۱ اکران شوند بنابراین معتقدم اگر چنین فیلم‌هایی در نوروز اکران شوند، فروش مناسبی خواهیم داشت.

احمدی در عین حال یادآور شد: به نظرم اگر برنامه‌ریزی درستی انجام نشود، فروش خوبی را در سال ۹۱ نخواهیم داشت مگر آنکه مانند «کلا‌ه‌قرمزی» فیلم‌هایی خارج از روند جشنواره به اکران بیایند و پرفروش باشند.

رضایی مدیر سینما «فلسطین» نیز درباره اکران سال آینده سینماهای کشور گفت: طبق آنچه که دیدیم در جشنواره، چهار پنج فیلم بودند که به نظرمان فروش خوبی خواهند داشت اما معتقدم که گیشه سینماها نسبت به سال آینده ضعیف‌تر خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی‌اش از فیلم‌های پرفروش چیست؟، اظهار کرد: به نظرم در اکران ۹۱، «کلاه‌قرمزی»، «گشت ارشاد»، «ضد گلوله»، «بوسیدن روی ماه»، «خوابم می‌آد» و «تلفن همراه رییس جمهور» فروش مناسبی خواهند داشت.

میررحیمی مدیر پردیس سینمای «شکوفه» هم در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسنا درباره اینکه فروش سال ۹۱ را چگونه پیش‌بینی می‌کند، بیان کرد: برخی از فیلم‌هایی که در جشنواره دیدیم، فیلم‌هایی قوی‌ بودند که در اکران‌مخاطب زیادی را به خود جذب خواهند کرد.

وی درباره این فیلم‌ها گفت: فکر می‌کنم در اکران، «خوابم می‌آد»، «بی‌خود و بی‌جهت»، «نارنجی‌پوش»، «بوسیدن روی ماه»، «گشت ارشاد»، «برف روی کاج‌ها»، «ضد گلوله»، «تلفن همراه رییس جمهور»، «پل چوبی» و چند فیلم دیگر وضعیت خوبی داشته باشند، البته من این مطلب را طبق استقبالی که از این فیلم‌ها در جشنواره شد، می‌گویم.

مدیر پردیس «شکوفه» خاطرنشان کرد: اکنون مردم کشور مخصوصا افرادی که در منطقه سینمای ما حضور دارند فیلم‌های کمدی را بیشتر می‌پسندند، به همین دلیل به نظر می‌آید «گشت ارشاد» و «خوابم می‌آد» به همراه «نارنجی‌پوش» آقای مهرجویی پرفروش‌ترین فیلم‌های سال بعد باشند.

میررحیمی در پایان گفت: سال ۹۰ برای سینما یک انقلاب خوب در اکران بود و امیدوارم سال ۹۱ بهتر از سال ۹۰ و یا حداقل همتراز با آن باشد.

اسلامی مدیر پردیس سینمایی «اریکه ایرانیان» نیز درباره پیش‌بینی‌اش از اکران در سال ۹۱ بیان کرد: معمولا در هر جشنواره‌ای چند فیلم خوب با هنرپیشه‌های شاخص وجود دارد که در صف اکران نوروزی قرار خواهند گرفت و به نمایش در می‌آیند.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده که اگر قرار باشد تمام فیلم‌های قوی‌تر نوروز نمایش داده شوند، در اکران ۱۱ ماه آینده دچار مشکل خواهیم شد. طبیعتا اگر چند فیلم خوب، پربازیگر و پرحاشیه جشنواره سی‌ام فجر برای اکران نوروزی اختصاص داده شوند، در ماه‌های آینده سال با افت شدیدی روبرو خواهیم شد.

مدیر پردیس «اریکه ایرانیان» با بیان اینکه باید برای نوروز دو فیلم قوی در کنار دو فیلم متوسط اکران شوند، عنوان کرد: با توجه به آنچه مخاطبان در اریکه ایرانیان در ایام جشنواره فجر نشان دادند، فیلم‌های «گشت ارشاد»، «پل چوبی»، «بوسیدن روی ماه» ‌، ‌ «ضد گلوله»، «چک»، «تلفن همراه رییس‌جمهور» و چند فیلم دیگر فیلم‌های پرفروشی خواهند بود، بنابراین انتظار می‌رود که همه این فیلم‌ها برای اکران نوروزی روی پرده نرود.

اسلامی در پاسخ به این پرسش که وضعیت کلی اکران را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: در کل فکر نمی‌کنم که اکران ضعیف‌تری را نسبت به سال قبل داشته باشیم. درست است که در سال ۹۰ کارگردانانی معروف‌تر در اکران داشتیم اما امسال هم کارگردانان جوانی مانند آقایان عطاران، کیایی وشیخ‌طادی داریم که با فیلم‌های بسیار خوبی در جشنواره حاضر شده بودند.

مدير پرديس سينمايي اريكه ايرانيان در پايان سخنانش تصريح كرد: شرايط اكران سال آينده بيشتر به مسوولين و سياستگذاران اين عرصه مرتبط است، چرا كه در صورت برنامهريزي و تلفيق درست فيلمها ميتوانيم سال مناسبي را در اكران سينما داشته باشيم.