پیوستن «آکوامان» به باشگاه میلیاردی‌ها

فیلم «آکوامن» به کارگردانی جیمز ون بیش از یک میلیارد دلار در گیشه‌های جهانی فروش داشته است که شامل ۲۲۸ میلیون در داخل کشور و ۷۴۲ میلیون در سینما‌های جهان  است.

این فیلم با بازی جیسون موموآ در حالی امسال یک میلیارد دلار فروش داشته که آخرین بار در سال ۲۰۱۲ فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی» به کارگردانی کریستوفر نولان این رکورد را ثبت کرده بود.

 فیلم «آکوامن» پنجمین فیلم پرفروش کمپانی براداران وارنر از سال ۲۰۰۰ است که به ترتیب دو فیلم «شوالیه تاریکی»، «هری پاتر» با ۱.۳ میلیارد فروش و فیلم سینمایی «هابیت» و «سفر غیر منتظره» با ۱.۲ میلیارد در این جدول دیده می شود. در صورت احتساب فیلم «ارباب حلقه‌ها» با ۱.۱۳ میلیارد فروش رتبه این فیلم به ششم افزایش می یابد. آکوامن در سه هفته گذشته صدر پر فروش ها را از آن خود کرده بود ولی در پایان این هفته، یک پله سقوط کرد و به رتبه دوم رسید.

«آکوامن» دومین فیلم جیمز ون است که از مرز یک میلیارد فروش عبور می کند و دیگر فیلم آن خشن ۷ «۷ Furious» نام دارد که در سال ۲۰۱۵، ۱.۵ میلیارد دلار فروش کرده بود.

فیلم‌ها و انیمیشن‌های ابر قهرمانی کمپانی‌های دیگری همچون ماروِل و دیزنی نیز در مجموع فروش خوبی را تجربه کردند که فیلم‌های «انتقام جویان»،«جنگ بی نهایت» با ۲.۰۴۸ میلیارد، «پلنگ سیاه» با ۱.۵ میلیون و «مرد آهنی» ۳، ۱.۲ میلیارد فروش جزء پرفروش‌های این دو کمپانی فیلم سازی محسوب می شوند.