به گزارش افکارنیوز، بهروز غریبپور؛ کارگردان اپراهای عروسکی مولوی، عاشورا و رستم و سهراب، در گفتگو با مهر ضمن بیان این مطلب گفت: با بررسی تاریخ پوشاک در ایران درمییابیم که همیشه در طول تاریخ آراستگی لباسهای ایرانیان در همه جای دنیا زبانزد بودهاست اما این موضوع در زمان حاضر به فراموشی سپرده شدهاست، برگزاری جشنواره مد ولباس فجر و نمایشگاههای متعدد در این دوره میتواند فرهنگ و مدهای اسلامی - ایرانی را ترویج دهد.
غریب‌پور با اشاره به ضرورت ایجاد لباس ملی افزود: متأسفانه تاکنون ایرانیان مانند سایر کشورها لباسی را به‌عنوان لباس ملی نداشته‌اند اما موضوع مهم‌تر برای حوزه مد و لباس توجه به این شاخه هنری در همه بخش‌های پوشاک از جمله بانوان آقایان و کودکان است.

کارگردان اپرای " رستم و سهراب " با اشاره به این که لباس معرف درونی‌ترین لایه‌های روان‌شناسی و شخصیت انسان‌هاست، عنوان کرد: با توجه به نقش لباس در تکمیل پیام در تئاتر و سینما، طراح لباس این حوزه باید به طور کامل به محتوای فیلم و تاریخ و دوره‌ای که نمایش در آن اجرا می‌شود اشراف داشته باشد تا بتواند اثری متناسب با مفاهیم فیلم یا تئاتر خلق کند.

طراح صحنه و لباس اپرای عرسکی عاشورا، لباس را از عوامل مهم انتقال مفاهیم دانست و تصریح کرد: طراح لباس باید توجه کند که این حوزه با طراحی لباس جشن‌ها متفاوت است و از نظر روان‌شناسی همانطور که نور و سایر عوامل در صحنه موثر است، مدل لباس نیز تأثیر زیادی مخاطبان دارد.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره مد و لباس با اهداف متناسب و کاربردیای که پیش رو دارد میتواند در زمینه طراحی لباس به خصوص در سینما و تئاتر موثر باشد و این حوزه را متحول کند.