صدور ۶۰ هزار بن کارت فیزیکی در ساعات اولیه نمایشگاه کتاب

نزدیک به صدوچهل هزار درخواست برای صدور بن کارت ثبت در سی و دومین نمایشگاه داشتیم که تا ظهر اولین روز نمایشگاه شصت هزار بن کارت تحویل داده شده است. چهار باجه راه دور در بخش‌های کودک و دانشگاهی و آموزشی، پانزده دستگاه خودپرداز سالنی، هشت دستگاه سیار، بیست و پنج وب کیوسک در سالن و محوطه نمایشگاه کتاب تهران مستقر شده اند.

اکرمی مسئول بانک عامل در نمایشگاه کتاب،  با تشریح نحوه دریافت بن کارت‌های خرید سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران گفت: این بن کارت‌ها ویژه دانشجویان و اساتید مراکز عالی صادر شده است.

وی با بیان اینکه پنجاه درصد از بن کارت‌های امسال به شکل هوشمند و از طریق سیستم NFC ثبت نام شده است، گفت: استفاده از سیستم NFC و کارت ملی هوشمند برای بن کارت­های خرید کتاب علاوه بر صرفه ­جویی در وقت اساتید و دانشجویان صرفه­ جویی ارزی و البته زیست محیطی را در پی دارد.

وی تصریح کرد: امسال و با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی غرفه پی­سی پُز در بخش بین­ الملل هم دایر است تا توزیع یارانه‌ها و کتاب­ های خارجی کنترل شده بوده و مانع از سوءاستفاده­ های احتمالی شود.

مسئول دبیرخانه ­های اجرایی بانک شهر با بیان اینکه امکان صدور بن­ کارت المثنی برای کارت­ های مفقودی وجود دارد، افزود: افرادی که بن کارت فیزیکی خود را گم کرده ­اند، می­توانند با مراجعه به باجه­ های فعال و مستقر بانک عامل در نمایشگاه کتاب تهران نسبت به دریافت کارت جدید خود اقدام نمایند.