هشدار … فعالیت چهار گروه منحرف در مسجد جمکران

افكار نيوز:حجت الاسلام مرتضی وافی یزدی با تأکید بر اینکه ما همیشه محیط مسجد را کنترل میکنیم، چهار گروه انحرافی را که مخفیانه در مسجد تبلیغ می‏کنند به شرح زیر معرفی کرد:


۱. وهابیت

برخی از بهائیان در میان زائرین مسجد حاضر می‌شوند و مطالبی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم به آنها القا می‌کنند.


۲. انجمن حجتیه

گروه دیگر، انجمن حجتیه است که مهدویت را به دور از تمامی مسائل حکومتی و اجتماعی مطرح می‌کند و این موضوع را به تنهایی مورد توجه قرار می‌دهند و نگرشی کاملا شخصی نسبت به مهدویت دارند.


۳. مرید بازان

دسته سوم گروه‌هایی هستند که به دنبال مرید پروری هستند و اغلب به صورت دادن هدیه و یا ارائه دستورات اخلاقی در حاشیه مسجد فعایت می‌کنند.


۴. شیطان‏پرستان

گروه چهارم، دستجات شیطان‏پرست هستند که البته حضور چشم‌گیری ندارند و تنها در قالب آلات و نمادها دیده می‌شوند.


وی ضمن هشدار نسبت به حضور این گروه‌ها در مسجد جمکران از مردم درخواست کرد تا هرگونه مورد مشکوک را به مأمورین امنیتی حاضر در محل اطلاع دهند تا در شب نیمه شعبان شاهد محیطی سالم برای زائرین باشیم.


وافی به مسائل امنیتی و سرقت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: اگر مردم می‌خواهند از موارد فرهنگی و معنوی شب میلاد امام زمان(ع) استفاده کنند باید نکات امنیتی را رعایت و با دقت مراقب اموال شخصی خود باشند. در این زمینه نیز مردم اگر افراد مشکوکی را مشاهده کردند هر چه سریع‌تر موارد را گزارش کنند.


وافی همچنین درباره هدایای مردم هم تصریح کرد: «مردم کمک‌های نقدی خود را تنها به حساب ۳۱۳ بانک ملت واریز نمایند و اگر نذوراتی دارند می‌تواند به دفاتر مستقر در مسجد تحویل دهند. در خارج از جمکران نیز تنها دفتر شهر تهران واقع در خیابان پیروزی، خیابان قریاضی و در شهر یزد دفتر میدان پاستور اجازه تحویل گرفتن هدایای مردم را دارند و از مردم می‌خواهیم به غیر از این دفاتر از تحویل هدایا، نذورات و کمک‌های خود به هر مکان یا فرد دیگری پرهیز کنند».