افكار نيوز:حجتالاسلام محمدناصر سقاي بيريا در گفتگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبري فارس توانا با بيان اينكه علت استعفاي بنده مشاهده برخي مشكلات بود، به جلسه ۳ ساعته خود با رئيس جمهور اشاره كرد و اظهار داشت: بنده استعفانامهام را به رئيس جمهور تسليم كردم و منتظر پاسخ ايشان بودم كه مواضع و پاسخهاي رئيس جمهور بنده را به ادامه همكاري با دولت ترغيب كرد؛ بعد از بازگشت به دولت نيز كار خود را بلافاصله آغاز كردم و در اين مدت از دولت منقطع نبودم.
وی در خصوص علت بازگشت خود به دولت بیان داشت: مواضعی که رئیس جمهور در پاسخ به سؤالات بنده بیان کرد، موجب شد که به همکاری با دولت ادامه دهم.
حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا گفت: آنچه که باعثشد از ابتدا با دولت نهم و دهم همکاری کنم، کار برای اسلام و انقلاب بود.
وی با بیان اینکه پاسخ رئیس جمهور به سؤالات بنده، نشان داد که او همچنان در خط مستقیم حرکت می‌کند، اظهار داشت: بنده در دیدار با رئیس جمهور مسایل مختلفی را مطرح کردم و پاسخ‌های خوبی از ایشان شنیدم که نشان داد رئیس جمهور به اصول، پایبند است.
حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا یکی از مسائل مطرح شده در این جلسه را مسئله حجاب عنوان کرد و ادامه داد: نظرات رئیس جمهور در مسئله حجاب قابل توجه است و ایشان در خصوص التزام به احکام شرعی اسلام ناب در همه زمینه‌ها اعتقاد کامل دارد.

*نظرات مقام معظم رهبری برای رئیس جمهور جایگاه محوری دارد

وی اضافه کرد: نظرات مقام معظم رهبری برای رئیس جمهور جایگاه محوری دارد و به اعتقاد ایشان، کارها باید با هماهنگی رهبر معظم انقلاب انجام شود.
مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه شنیدن این مسئله برای بنده جای خوشبختی داشت، ‌گفت: این موضع، موضع به حقی است؛ چرا که نظام ما بر پایه ولایت فقیه استوار است.
حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا با اشاره به اعتراض رئیس جمهور به سلیقه‌ای عمل کردن برخی دستگاه‌ها افزود: ایشان گله داشت که برخی دستگاه‌ها در بعضی زمینه‌ها سیاسی عمل می‌کنند یعنی نسبت به مسائل یکسان عمل نمی‌کنند و هماهنگی و وحدت رویه در همه دستگاه‌ها وجود ندارد.
وی ادامه داد: به عنوان مثال در محیط داخلی برخی دانشگاه‌ها آزادی کامل وجود دارد لذا دانشجویی که در این محیط، رشد و تربیت می‌شود وقتی با حس آزادی کامل وارد محیط اجتماع می‌شود، در خیابان با او برخورد می‌شود؛ بنابراین باید رفتارها و برخوردها یکسان باشد تا حس دوگانه و زمینه نارضایتی برای مردم به وجود نیاید.
حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا گفت: رئیس جمهور در این جلسه به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و معتقد بود که باید با برخی حرکات سازماندهی شده در زمینه دامن زدن به بدحجابی که گسترده هم شده است، برخورد جدی شود ولی با مردم باید به صورت ارشادی و امر به معروف و نهی از منکر به شکل صحیح آن رفتار شود.
مشاور رئیس جمهور اظهار داشت: این عمل باید به گونه‌ای باشد که برآیند آن خواسته یا ناخواسته، نارضایی‌تراشی عمومی نباشد لذا باید از راه‌های معقول و طبق مقررات اسلام، امر به معروف و نهی از منکر به صورت تذکر لسانی و ارشادی انجام گیرد.

* رئیس جمهور مانع اصلی نهادینه کردن حجاب را زیر بار نرفتن برخی دستگاه‌ها می‌داند

وی با بیان اینکه این سؤال برای رئیس جمهور مطرح است که در زمینه حجاب چه فرد یا ارگانی مسئول است، ‌ گفت: رئیس جمهور پرسیدند که آیا در مورد حجاب، یک نفر یا یک دستگاه مسئول است یا همه مسئولیت دارند؛ بنده پاسخم دادم که همه مسئول هستند و ایشان نیز تأیید کردند یعنی حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، نهادهای فرهنگی و آموزشی، قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و نیروی انتظامی همه باید به شکل هماهنگ وظیفه قانونی و شرعی خودشان را در این زمینه‌ها انجام دهند.
حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا با بیان اینکه رئیس جمهور معتقد است اگر بتوانیم در زمینه نهادینه کردن و تبیین حجاب موفق عمل کنیم، کار بزرگی در کشور انجام شده است، افزود: ایشان موانع اصلی این کار را همان عدم هماهنگی و زیر بار نرفتن برخی دستگاه‌ها دانستند.
وی گفت: بالاخره همه می‌خواهند که در جمهوری اسلامی گناه و تخلف از احکام الهی نباشد اما لازم است که ارشاد و آگاهی دادن و امر به معروف و نهی از منکر با سلسله مراتبش انجام شود.
مشاور رئیس جمهور اضافه کرد: یک جوان باید بداند که فلسفه حجاب چیست و چرا باید حجاب داشت بنابراین لازم است در این زمینه فضای کشور از راه‌های فرهنگی و هنری و مشارکت و موضع‌گیری صدا و سیما تلطیف و جریان خوبی به نفع حجاب راه‌اندازی شود.
وی ادامه داد: وزارت کشور هم در این زمینه طر‌ح‌های خوبی دارد که بخشی را می‌تواند خودش انجام دهد و بخشی را باید با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌ها به اجرا برساند؛ همه باید پای کار بیایند و صمیمانه با هم فعالیت کنند و هر فردی هم کار مناسب خودش را انجام دهد تا به نتیجه برسد.

*فتنه‌گران از بی‌حجابی و بد حجابی برای اهداف خود استفاده می‌کنند

مشاور رئیس جمهوری اظهار داشت: احساس می‌شود افرادی که در سال ۸۸ در زمینه فتنه فعال بودند از این مسائل به نفع اهداف خود بهره‌برداری می‌کنند که این یک آفت است و لازم است که به آن توجه داشته باشیم.
حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا بیان داشت: افرادی هستند که ممکن است امروز دو آتشه از حجاب دم بزنند ولی واقعیت آن است که می‌خواهند نظام را از بین ببرند یعنی هدف اصلی فتنه‌گران این است؛ برخی از آنها افرادی هستند که در گذشته در امر ترویج بدحجابی و تساهل و تسامح فعالیت می‌کردند اما امروز در ظاهر موضع دیگری اتخاذ کرده‌اند.
وی در پایان افزود: رئیس جمهور با اشاره به طرح‌های زیربنایی مرتبط با اندیشه اسلامی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و مشاوره دینی در مدارس به همکاری حوزه‌های علمیه در این زمینه تأکید کرد و‌ خواستار پیگیری جدی این مسئله شد.
انتهای پیام / ع