به گزارش افکار نیوز،محمدعلی رجبی؛ دبیر کل جشنواره تجسمی فجر در گفتگو با مهر در مورد اعتراض هنرمندان عکاس به کم شدن جایزه بخش بیداری اسلامی گفت: نه من و نه داوران و دبیران جشنواره هیچکدام در بخش اجرائی نقشی نداشتیم. بخش اجرا کاملا بر عهده خود ارشاد است و ما فقط بر بخش علمی این جشنواره نظارت داشتیم.

وی افزود: ابتدا قرار بود که به هرکدام ۵۰ سکه اهدا شود بعد به ما گفتند که یک نفر تعیین نکنید زیرا قرار است ۵۰ سکه را بین چند نفر تقسیم کنیم.

وی ادامه داد: قرار شد به هرکدام از برگزیده ها ۵ سکه داده شود. بعد گفتند ما نهایتا بتوانیم کلا ۵۰ سکه بدهیم و وضع به این گونه شد که می بینید و به هرنفر ۲ سکه دادند و مجموعا ۳۳ نفر را برگزیدیم که به هریک ۲ سکه داده شد ولی آقای شالویی به من گفتند که ۲۲ اسفند طی مراسمی در موزه هنرهای معاصر برای برگزیدگان به شکلی دیگر جبران خواهیم کرد.

وی اعلام کرد که نمی داند این جبرانی که مدیریت امور تجسمی و رئیس شورای سیاستگزاری از آن حرف می زند چیست.

بخش بیداری اسلامی و عدالتخواهی جهانی به عنوان بخش ویژه چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به این دوره اضافه شده بود که در تمامی رشته‌های هنرهای تجسمی برگزار شد و قرار بود به بهترین اثر این بخش از سوی معاونت هنری وزارت ارشاد، جایزه ۵۰ سکه بهار آزادی اهدا شود ولی در مراسم اختتامیه جشنواره تجسمی فجر اعلام شد که هیئت داوران بخش ویژه، ‌ هیچ اثری را شایسته دریافت این جایزه ندانسته است و بنابراین در هر رشته تعدادی برگزیده اعلام شد که به هر یک لوح سپاس و ۲ سکه بهار آزادی تعلق گرفت.

عکاسان برگزیده بخش ویژه بیداری اسلامی در چهارمین جشنواره تجسمی فجر در اعتراض به تغییر سیستم پرداخت جوایز و عدم پایبندی مسئولان به تعهدشان در قبال پرداخت جایزه ۵۰ سکه بهار آزادی،جوایز خود را پس دادند.