به گزارش افکارنیوز به نقل از سینما نگار: در پي انتشار پيام تبريك دختر سلحشور به اصغر فرهادي وي در اين باره گفتگويي انجام داد كه مشروح آن را در زير مي خوانيد:
دختر شما نیز با پیامی افتخار آفرینی فرهادی را تبریک گفت، آیا شما از این اقدام با خبر هستید؟
بله در جریان این تبریک هستم.
این حرکت را تایید می کنید؟
خیر بنده به هیچ عنوان این اقدام فرزندم را تایید نمی کنم واز این کار متاثر هستم واعتقاد دارم وی مانند سینماگرانی که هالیوود برای آنها تبدیل به بت شده است، او نیز به این درد و مشکل دچار شده است وبرای همین باید دنبال چاره بگردم.

پس با این اوصاف شما برای آزادی فکر ارزش قائل هستید وبه نظر وی احترام می گذارید؟
خیر، بنده برای هر فکر وآزادی فکری ارزش قائل نیستم و من فقط برای آزادی های فکری که دارای ارزش باشند ودر راستای انقلاب و دین قرار داده شده باشند ارزش قائل هستم و به نظر بنده نام واصطلاح آزادی فکر فقط در ظاهر قشنگ است.

نظر شما درباره بازگشت وتجلیل از فرهادی چگونه است؟
بنده نظر خود را زمان گلدن گلوب دادم ولی یک سئوال دارم که چرا اصغر فرهادی مانند ورزشکاران ودیگر مردم هنگامی که نام رژیم صهیونیستی در میدان رقابتی و دیگر میادین به زبان آمد صحنه را ترک نکرد وانصراف نداد؟

آیا این نشان از حمایت وی از اسرائیل نیست؟ به نظر بنده وی اصلا نباید اجازه می داد فیلمش در اسکار حضور یابد چون تمام سینمای هالیوود و اسکارمتعلق به رژیم صهیونیستی است.

اگر اسکار متعلق به رژیم صهیونیستی است چه دلیلی داشت که یک ایرانی را برنده اعلام کنند در حالی که نماینده خود آنها در بین نامزد ها حضور داشت؟

سئوال به جا ودقیقی است، شما و مردم فکر می کنید اسرائیل وآمریکا عاشق ما هستند و مواضعشان نسبت به ما تغییر کرده است که ما را برنده اعلام کرده اند؟ اگر جوابتان به این سئوال مثبت است بسیار ساده هستید.

این سئوال باقی می ماند که دلیل این که اسکار و هالیوود در بین مردم وسینمایی های سرتاسر دنیا از جمله کشور عزیزمان از اهمیت وارزش بالایی قرار دارد چیست؟

شما به اين مطلبي كه من مي گويم خوب دقت كنيد، از يك مومن سئوال مي كنند كه چرا عمل صالح انجام مي دهي واو در جواب مي گويد: عمل صالح انجام مي دهم تا به خدا نزديك تر شوم ودرك و مقام قرب الهي خود را نزد خدا افزون كنم ولي اگر از يك سينماگر سئوال كني كه چرا فيلم مي سازي در جواب مي گويد: فيلم مي سازم براي رسيدن به قرب عند آمريكا و اخذ جايزه در آن، اگر بخواهم كلي تر بگويم اين است آمريكا معبد سينمايي هاي جهان از جمله ايران است ومعاد اين جامعه سينمايي جايزه گرفتن در اسكار است.