به گزارش افکارنیوز، عزتالله ضرغامی، رئیس سازمان صداوسیما در گفتوگو با مهر در درباره ارزیابی خود از عملکرد رسانه ملی در سال ۹۰ که سالی پرحاشیه برای این رسانه بود، گفت: کار رسانه، جذب مخاطب به معنایی که بیننده علاقمند به برنامهها شود، است تا با برنامهها ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد: بنابراین حاشیه جزو ذات‌ رسانه است. با این تعابیر که شما گفتید اگر حاشیه نباشد، رسانه نمی‌تواند ارتباط برقرار کند. این درباره همه برنامه‌ها صدق پیدا می‌کند و بسیاری از برنامه‌های چالشی همین وضعیت را دارند و هر هفته و در هر گفتگو این گونه عمل خواهند بود.

رئیس سازمان صداوسیما اشاره کرد: تمام قسمت‌های برنامه‌های چالشی حرف‌های جدیدی دارند یا موضوع آنها بحثبرانگیز است. این جزو ذات کارهای ماست. همه این مواردی که شما به آن اشاره کردید، طبق سیاست‌های سازمان انجام شده و ما در وهله اول تلاش‌مان این است که اطلاع‌رسانی مناسب نسبت به این حوادثو اتفاقات داشته باشیم.

ضرغامی یادآور شد: هنرمندان ما مورد احترام هستند. معمولاّ رسانه ملی از هنرمندان دعوت می‌کند و علاقمند است همه آنها در مقاطع مختلف حضور پیدا کنند و درباره برنامه‌ها و ایده‌هایشان حرف بزنند. از این جهت ما هیچ مشکلی نداریم. برخی مواقع مردم علاقمند هستند در یک مقطع خاص یک هنرمندی یا یک فیلمی که خبری شده در رسانه ملی حضور پیدا کند. رسانه ملی هم در اکثر برنامه‌ها به خصوص در برنامه " هفت " این مسئله را تعقیب می‌کند.

وی در ادامه افزود: هر وقت شرایط از طرف مقابل آماده باشد، برای حضور تهیه‌کننده و کارگردان هیچ منعی نیست، حتی اگر این امکان هم از طرف مقابل فراهم نشود؛ باز هم رسانه ملی به آنها می‌پردازد.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به مجموعه‌های تلویزیونی گفت: درباره سریال‌ها هم سلایق، جریان و قضاوت‌ها مختلف وجود دارد. معمولاً تجربه‌ نشان داده است که قضاوت‌های عمومی مردم یک مقدار متفاوت با برخی قضاوت‌های خاص است. البته قضاوت‌های خاص هم مورد توجه ما است و استفاده می‌کنیم.

ضرغامی اشاره کرد: قضاوت‌های عمومی از طریق نظرسنجی‌ها مشخص می‌شود. بخش زیادی از نظرسنجی‌های ما محرمانه است. دلیل این که برخی نظرسنجی‌ها را منتشر نمی‌کنیم، به خاطر این است که اگر اشکالاتی در کار است، آن را برطرف کنیم یا اگر مردم به موضوعاتی اقبال دارند، آن نگاه را تقویت کنیم. نظرهای خاص، منتقدان و همکاران عزیز در حوزه رسانه مورد توجه است و اگر انتقادهایی که کردند درست و دقیق باشد بر اساس همان نظر انتقادی و پیشنهادی تصمیم گرفته شده‌است.

وی ادامه داد: البته این مسئله موقعی است که آن کسی که نقد می‌کند قصداش سازنده است و مطالب نوشته شده کارشناسی است. خیلی وقت‌ها این اتفاق نمی‌افتد و بسیاری از مطالب عاری از نگاه کارشناسی است. این نظرات محترم است و در اکثر مواقع برای سازمان صدا و سیما کارگشا نیست.

رئیس سازمان صداوسیما در پایان گفت: من برخی مواقع از مخالفترین شخصیتها نسبت به سازمان صداوسیما مقالات خوبی میخوانم و زیر مطالب پیشنهادی خوب خط میکشم و به بخش مربوطه میدهم. در مجموع اگر مطالب کارشناسی باشد، میتوان استفاده کرد.