به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، مرکز آموزش یونسکو در آسیا و اقیانوسیه٬ با رویکرد ترویج فرهنگ صلح در جهان و تفاهم بین ملتها، هر ساله با چاپ کتابهای مختلف عکس مستند و نمایشگاههای عکس در سراسر دنیا تلاش دارد که ضمن معرفی سرزمینهای گوناگون به ملل مختلف و نشان دادن آداب و رسوم متفاوت در جهت ترویج فرهنگ صلح قدمهایی بردارد. به گفته خانم پارک سویان، مسوول بخش تحقیق و توسعه APCEIU، ادیتور عکس، مسوولیت بررسی و انتخاب تمام عکسهای منتشره از سوی این سازمان برای نمایشگاهها، کتابها و یا هر نوع انتشار دیگری را برعهده دارد.

طبق اعلام یونسکو، هدف EIU ایجاد یک دهکده جهانی برای زندگی با یکدیگر از طریق آموزش و پرورش یکپارچه با محوریت پنج موضوع، درک فرهنگ‌های دیگر، جهانی شدن، حقوق بشر، توسعه پایدار و ترویج فرهنگ صلح در جهان است.

رضا وهمی عکاس مستند سازمان جهانی یونسکو در ایران است که از سال ۲۰۱۰ همکاری رسمی خود را با این سازمان شروع کرده و با رویکرد قوم نگاری، مردم نگاری و ثبت احساسات انسانی، تا کنون در قالب پروژه‌های مختلف اقدام به ثبت و ارایه و معرفی فرهنگ‌ها، آداب و رسوم قوم‌های ایرانی برای سازمان UNESCO کرده‌است که از آن جمله می‌توان به مجموعه‌ اقوام ترکمن اشاره کرد که به‌عنوان اولین مجموعه‌ ایرانی در سازمان UNESCO به عنوان میراثمعنوی ایران، ثبت جهانی شد.

وهمی سال ۲۰۱۰ نیز نمایشگاه عکسی در محل دفتر یونسکو و به‌طور همزمان در دو شهر برلین و هامبورگ آلمان و تحت حمایت یونسکو و آژانس عکس مگنوم برگزار کرد و ۲۴۰۰۰ دلار عواید حاصل از فروش آثار نمایشگاهش را برای ترویج فرهنگ صلح در جهان به سازمان یونسکو اهدا کرد.

وهمی که عضو دائمی فدراسیون جهانی هنر عکاسی در پاریس نیز هست، لقب هنرمند از فدراسیون جهانی عکاسی را ARTIST FIAP گرفت و تا کنون موفق به کسب هفت مدال طلای جهانی در کشورهای اتریش، صربستان، قبرس، انگلیس، سوئد و کره جنوبی شده است. شش جایزه ی ویژه شامل تقدیر و روبان و... از مسابقات معتبر جهانی تحت حمایت FIAP نیز از موفقیتهای دیگر اوست که از آن جمله میتوان به موفقیت در مسابقات جهانی عکس ادینبورگ اسکاتلند، بزرگترین فستیوال هنری دنیا و معرفی بهعنوان عکاس منتخب قدیمیترین مسابقه عکس هنری دنیا اشاره کرد.