«ماه پاره» کتابی عبرت آموز برای نسل جوان

کتاب «ماه پاره» که زندگی و خاطرات شهید عبدالحسین نوروزی نژاد است به قلم مهدی تدینی توسط نشر نیلوفران در آستانه سالروز شهادتش منتشر شد. 

اخبار فرهنگ و هنر - در رابطه با چگونگی نگارش و چاپ این کتاب با نویسنده و ناشر آن گفت و گویی کردیم که در ادامه می خوانید.

مهدی تدینی، درباره چرایی و چگونگی انتشار این کتاب گفت: آشنایی من با این شهید بزرگوار از دیدن یک عکس توسط یکی از دوستان شروع شد؛ عکس شهید را که دیدم چهره زیبایی داشت و بسیار از آن خوشم آمد و آن را در فضای مجازی منتشر کردم. بعد از انتشار این عکس یکی از بستگان از دزفول با من تماس گرفت و گفت که این شهید بزرگوار از دوستان صمیمی من در جبهه بوده است و کمی از شهید و خاطراتش برایم نقل کرد. 

او افزود: در سفری که پس از مدتی به دزفول داشتم به سر مزار این شهید در گلزار شهدای دزفول رفتم و از طریق همین دوست صمیمی شهید با خانواده او ارتباط گرفته و با برادرشان  صحبت کردم و جرقه انتشار کتاب از همانجا در ذهنم خورد. یک نکته جالب این بود که کلاه تیر خورده شهید هنوز دست دوستش بود و آن را به خانواده شهید تحویل نداده است. 

تدینی با بیان اینکه شهید زیبایی چهره را با زیبایی معنوی در آمیخته بود, گفت: وقتی با شخصیت شهید از طریق خاطراتش بیشتر آشنا شدم؛ متوجه زیبایی معنوی و سیرت شایسته او در کنار چهره زیبایش شده و بیان خاطرات این شهید را برای نسل جدید که غالبا به دنبال دیده شدن و زیبایی های ظاهر هستند، مفید دیدم و به همین دلیل این کتاب را نوشتم. 

نویسنده کتاب «ماه پاره» ادامه داد: یکی دیگر از دلایلی که من را ترغیب به نگارش این کتاب کرد توصیه رهبر معظم انقلاب به بیان شرح خاطرات شهدا غیر از فرماندهان و رده های بالا بود و اینکه گفتند در رده های پایین شخصیت های بزرگی برای نشان دادن و الگو شدن هستند که باید آن را به نسل جوان نشان داد. شهید نوروزی نژاد آنقدر این زیبایی درونی را تقویت کرد که خدا هم زیبایی او را کامل خریده و آن را برای خود برگزید. 

سالمی نژاد مدیر انتشارات نیلوفران که کتاب «ماه پاره» را منتشر کرده درباره چاپ این کتاب ، گفت: این کتاب در آستانه تاریخ شهادت این شهید بزرگوار به چاپ رسیده است که البته قرار بود طی مراسمی در دزفول با حضور خانواده شهید رونمایی شود که به دلیل شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا مراسم لغو شده اما ما کتاب را به خانواده تحویل می دهیم تا آنها برای توزیع و رونمایی تصمیم بگیرند.