به گزارش افکارنیوز، ذبیحالله بابایی امروز در گفتوگو با فارس اظهار کرد: در سال جاری برای کمک به بازسازی عتبات عالیات برنامهریزیهای لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه با تاکید امام جمعه زنجان در راستای اطلاع‌رسانی به مردم اقدامات لازم در سال جاری صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با اطلاع‌رسانی برنامه‌های عتبات عالیات، بازسازی عتبات عالیات مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی لازم با توزیع بروشور و ارسال نامه به مردم در سال جاری پیگیری می‌شود، یادآور شد: از طریق ستاد عتبات عالیات استان و از سوی مردم خیر و نیکوکار اقدامات لازم در راستای بازسازی عتبات عالیات صورت می‌گیرد.

وی سال ۹۱ را سال اطلاع‌رسانی ستاد عتبات عالیات استان زنجان عنوان کرد و افزود: ‌ستاد عتبات در راستای بازسازی عتبات عالیات اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

بابایی با اشاره به اینکه مردم حمایت‌های لازم را از بازسازی عتبات عالیات دارند، خاطرنشان کرد: طلا کاری گنبد معصومین(ع)، ساخت درب مرقد مطهر ائمه اطهار، سنگ فرش حرمین و بازسازی کلی این حرمین از برنامه‌های ستاد عالی عتبات عالیات محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه درب بارگاه امام علی(ع) از سوی ستاد عتبات عالیات استان زنجان ساخته می‌شود، یادآور شد: قرار داد ساخت این درب با استان اصفهان و تهران منعقد شده است.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان بازسازی بارگاه امام کاظم(ع) را از دیگر برنامه‌های این ستاد برشمرد و افزود: طلا و نذورات جمع‌آوری شده از سوی مردم در این حرم مطهر استفاده می‌شود.

وی ساخت صحن حضرت زهرا(س) را از دیگر پروژه‌های ستاد عتبات عالیات استان برشمرد و افزود: کمک‌های ویژه از جمله سیمان و میلگرد از سوی مردم خیر استان زنجان برای احداثاین صحن در نظر گرفته شده است.

بابایی با اشاره به اینکه خوشبختانه از سوی مردم زنجان حمایت‌های لازم از بازسازی عتبات عالیات صورت می‌گیرد، یادآور شد: مجموعه مسئولان استان به ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان بر ادامه فعالیت‌های عتبات عالیات تاکید دارند.

وی از توزیع قلک‌های سیار در مدارس استان خبر داد و گفت: استقبال از این قلک‌ها به گونه‌ای است که همه مدارس خواهان افزایش آن هستند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان با اشاره به بازسازی حرمین شریفین سامرا از سوی ستاد عتبات عالیات استان تصریح کرد: با وجود حساسیت‌هایی که این منطقه وجود دارد، اما همچنان کار بازسازی این حرمین ادامه دارد.

وی از اعزام کارگران زنجانی برای بازسازی عتبات عالیات در چند روز اخیر خبر داد و گفت: این افراد طی مراسمی به عتبات عالیات اعزام میشوند.