یک خبر خوش برای آن عدهای که آرزو میکردند ویندوز ۸ به نسبت قبل نسخههای کمتری داشته باشد. به طور رسمی اعلام شد که نام نسخه بعدی x۸۶/۶۴ ، ویندوز ۸ خواهد بود و این ویندوز تنها سه SKU دارد.
به گزارش افکار به نقل از خبرآنلاین، این اعلامیه رسمی بدان معنا است که بالاخره مایکروسافت نام تجاری ویندوز جدید را همان Windows ۸ اعلام کرد. این ویندوز در سه نسخه اصلی در دسترس کاربران خواهد بود: Windows ۸ و Windows ۸ Pro و Windows RT.
Windows ۸ نسخه خانگی خواهد بود و دارای آخرین بروز رسانی اینترنت اکسپلورر، Task Manager، بهترین پشتیبانی چند نمایشگر، توانایی تغییر زبان که قبلا فقط برای کسانی قابل استفاده بود که نسخه سازمانی و یا نهایی ویندوز را خریداری می کردند.
اما نسخه Pro مخصوص علاقمندان فن‌آوری و سازمان‌های حرفه‌ای است که ویژگی‌هایش عبارتند از قابلیت رمزگذاری، مجازی سازی، مدیریت کامپیوتر و قابلیت اتصال به دامنه. Windows Media Center هم این بار با نام Media Pack و به عنوان ملحقات ویندوز فروخته می‌شود.
مایکروسافت نام نسخه ARMاین ویندوز را ویندوز RT گذاشته است. نسخه WinRT فقط برای تبلت‌های WOA و کامپیوترهای شخصی طراحی شده است.
من حدس می زنم که این یعنی ویندوز ۸ طبق دو قانون SKU اش فقط برای پردازنده های اینتل وAMD کارایی دارد. این هم در مورد ویندوز ۸ است و هم ویندوزPro که هردو اواخر امسال بیرون می آیند.