به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، حجتالاسلام سید حسن خمینی شامگاه دوشنبه در مراسم تجدید میثاق رئیس و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی با آرمانهای والای امام خمینی (ره) در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: شجره صدیقه طاهره (س) که همان شجره پیامبر اعظم (ص) است در طول تاریخ در سرزمینهای اسلامی موجب برکات بسیاری برای تمام مسلمانان شده است.

تولیت آستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه در هرجا که قدم می‌گذاریم با آثار پر خیر و برکت حضرت زهرا(س) روبه‌رو می‌شویم، گفت: از همان روزی که صدیقه طاهره(س) از دنیا رفت تا امروز برای حفظ اسلام، فرزندان او در تاریخ زحمات زیادی کشیدند و در سرزمین‌های اسلامی موجب برکات بسیاری برای تمام مسلمانان شده است و امروز در هرجا که قدم می‌گذاریم با آثار پر خیر و برکت حضرت زهرا(س) روبه‌رو هستیم.

وی در ادامه با اشاره به تاثیرگذاری حضرت زهرا(س) در انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: در همه جا یکی از فرزندان فاطمه منشأ کمال جامعه است. علاوه بر خود ائمه در خیلی از دوران‌، ردپای حضرت فاطمه وجود دارد. یکی از برگ‌های این شجره، امام بزرگوار ماست، انقلاب در جامعه ما و در محیط آلوده و فاسد عصر ستمشاهی، حادثه کمی نبود. این تحول جز با استمداد از روح صدیقه طاهره و استفاده از فضائل پیامبر امکان‌پذیر نبوده است.

حجت‌الاسلام خمینی گفت: کشورهای اطراف ما درگیر مشکلات بسیاری هستند. ایران وامدار حضرت فاطمه است و ملیت ما با امیرالمومنین(ع) گره خورده است و یکپارچگی ملت ما فرعی از یکپارچگی اسلام است. این یکپارچگی مدیون حضرت فاطمه است.

تولیت آستان امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنان خود دانشگاه آزاد اسلامی را از برکات وجود مبارک حضرت زهرا(س) دانست و عنوان کرد: دانشگاه آزاد بر اساس نیاز جامعه و با حمایت امام و با ریاست جاسبی و نقش بی‌بدیل آیت‌الله هاشمی شکل گرفت و کارهای بسیار بزرگی در طول ۳۰ سال گذشته انجام شده است.

حجت‌الاسلام خمینی در پایان خاطرنشان کرد: امروز نوبت مدیریت جدید مجموعه است و به لطف خدا مدیریت جدید با همدلی همه دوستان بتوانند رضایت خداوند را جلب کنند.

رئیس، مسئولان، معاونان، مدیران، ائمه جماعات و اساتید و روسای مناطق ۱۷ گانه دانشگاه آزاد اسلامی در سالروز تاسیس این دانشگاه با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) ضمن شرکت در مراسم مرثیهخوانی حضرت زهرا (س) و نثار تاج گل و قرائت فاتحه بار دیگر با آرمانهای والای امام تجدید میثاق کردند.