به گزارش افكارنيوز به نقل از فارس ، حجتالاسلام محمد محمدی ریشهری در مراسم سوگواره یاس نبوی که به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسانجنوبی در محل شهدای باقریه بیرجند برگزار شد، به بیان گوشهای از فضائل و شخصیت حضرت زهرا (س) پرداخت.

وی اظهار داشت: زندگی و سیره حضرت زهرا(س) درس‌ها و پندهای زیادی برای جوامع امروزی به ویژه مسلمانان دارد که باید مورد بررسی بیشتری قرار گیرد تا نسل جوان ما بیشتر با این شخصیت تاریخی جهان اسلام آشنا شوند.

تولیت آستان مبارک حضرت عبدالعظیم حسنی شهرری تصریح کرد: حضرت زهرا(س) دارای شخصیت بزرگی است که حتی در روایات نقل شده که حضرت مهدی(عج) در هنگام ظهور این بی‌بی‌ بزرگوار را الگو و سرمشق خود قرار می‌دهند.

محمدی‌ ری‌شهری ادامه داد: ‌ زندگانی بزرگ بانوی جهان اسلام از ابعاد مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قابل بحثو بررسی است و می‌تواند به عنوان الگویی کامل به جوامع معرفی شود.

وی تصریح کرد: ‌ نظام جمهوری اسلامی ما اگر بخواهد به آرمان‌های بزرگ خود دست یابد باید زندگانی و سیره این بانوی بزرگوار را سرمشق خود قرار دهد.

*مصحف حضرت زهرا(س) یکی از منابع علم اهل بیت(ع)

تولیت آستان مبارک حضرت عبدالعظیم حسنی شهرری اظهار داشت: حضرت زهرا(س) دارای مصحفی است که این مطالب بعد از وفات پیامبر(ص) توسط فرشته‌ای به حضرت القا می‌شد و توسط حضرت علی(ع) مدون شد.

محمدی‌ ری‌شهری گفت: این مصحف به عنوان یکی از منابع علم اهل بیت(ع) مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

در این مراسم خطبه فدکیه قرائت شد و هیئتهای مختلف شهرستان بیرجند به عزاداری پرداختند.