اعلام آمادگی گروه‌های جهادی دانشجویی قزوین برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان

مهدی برزگر فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار کیوسنا با اعلام اینکه گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی قزوین برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان اعلام آمادگی کرده‌اند ابراز داشت: در حال حاضر ۱۰ گروه جهادی بصورت خودجوش اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت صلاحدید فرماندهی محترم سپاه استان قزوین به مناطق سیل‌زده جهت یاری رساندن به مردم این مناطق اعزام شوند.

وی افزود: این ۱۰ گروه متشکل از ۲ گروه خواهران و ۸ گروه برادران بوده و تعدادشان نیز بالغ بر ۴۰۰ نفر می‌باشد.

مسئول بسیج ناحیه دانشجویی استان قزوین اظهار داشت: این گروه‌ها آمادگی دارند تا در مناطق سیل‌زده خدمات عمرانی و پزشکی ارائه دهند.

برزگر با اشاره به اینکه نامه‌های اعلام آمادگی این دانشجویان عصر پنج‌شنبه به دست ما رسید و ما نیز بلافاصله مقدمات آن را فراهم کرده‌ایم ادامه داد: ما منتظر دستور فرماندهی محترم سپاه استان قزوین هستیم که در صورت صلاحدید فرماندهی محترم سپاه استان یا تقاضای مسئولین استان‌های آسیب‌دیده از سیل مانند استانداران یا فرمانداران این مناطق، نیروهای داوطلب بسیجی را به این مناطق اعزام کنیم.

وی افزود: دانشجویان جهادی از دانشگاه‌های علوم پزشکی قزوین، آزاد اسلامی واحد قزوین و تاکستان، دانشگاه عالی کار الوند، دانشگاه پیام نور قزوین و تاکستان، دانشگاه رجا و دانشگاه فنی شهید بابایی اعلام آمادگی کرده‌اند.

برزگر ادامه داد: این گروه‌ها در نوروز ۹۵ نیز به مناطق محروم الموت غربی اعزام شده بودند و هم‌اکنون نیز یکی از این گروه‌ها در شیرخوارگاه آمنه شهر قزوین در حال خدمت‌رسانی عمرانی به این مرکز هستند.

این مسئول با اشاره به اعلام آمادگی به بسیج سازندگی استان قزوین تصریح کرد: ما به بسیج سازندگی استان قزوین اعلام کرده‌ایم که اگر استان‌هایی تقاضایی کمک‌رسانی دارند یا بتوانند زمینه حضور جهادگرانمان را در استان‌هایشان فراهم بکنند، به محض دریافت تقاضای این استان‌ها ما می‌توانیم گروه‌های جهادی را اعزام کنیم.

وی افزود: اما باید مسئول بسیج سازندگی استان قزوین با فرمانداران و استانداران مناطق سیل‌زده تماس گرفته و در صورت اعلام نیاز آن استان‌ها ما نیز از طریق سپاه استان قزوین نیروهای جهادگر خود را اعزام خواهیم کرد. در صورتی‌که استان‌های آسیب‌دیده بیشتری اعلام نیاز کنند و شرایط نیز مهیا باشد قطعا گروه‌های جهادی بیشتری برای اعزام به آن مناطق اعلام آمادگی خواهند کرد.