11اردیبهشت همایش تجلیل از معلمان شهرستان آبیک در تالار نیلوفر

مهرداد یحیایی مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک ، از برگزاری همایش شوراهای شهرها و روستاهای شهرستان آبیک روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی آبیک خبر داد و بیان داشت: معلمان، معماران اصلی جامعه‌اند و سربلندی امروز جامعه ما مرهون تلاش‌های بی‌شائبه آموزگارانی است که برای اعتلای هویت فرهنگی اسلامی و ایرانی دانش آموزان این مرز و بوم از هیچ تلاشی فروگذار نبوده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و معلمین در ساخت آینده و فردای انقلاب، تصریح کرد: تکریم از مقام معلمان تجدید پیمانی با عهدهای وارسته و پل ارتباطی برای انتقال ارزش‌های اخلاق مدارانه قدرشناسی از سکانداران عرصه آموزش به نسل آینده است.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک فرهنگ‌سازی در جامعه به منظور شناخت جایگاه واقعی معلمان و قدردانی از زحمات  قشر فرهنگی را ضروری خواند و اظهار داشت: معلمان با آموختن علوم و پرورش فکر و اندیشه دانش آموزان سهم بسزائی در رشد و بالندگی نس‌های آینده کشور ایفا می‌کنند.

این مسئول با اشاره به این‌که در دین مبین اسلام نیز بارها و بارها به مقوله علم آموزی توجه و تأکید شده است و امام علی(ع) نیز فرموده هرکس به من کلمه‌ای بیاموزد من را بنده خود کرده است، اذعان کرد: علم و فقاهت علمی در روایت و احادیث مختلف از جایگاه خاصی برخوردار است.

یحیایی با تأکید بر این‌که معلم محوری‌ترین واژه در مسیر الهی و سردار جبهه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان است و فردای جامعه در گرو همیت معلم است، تصریح کرد: روز معلم روز عشق و ایثار است و روز تجلیل از کسانی است که علم و دانش را در جان‌ها جاری می‌کنند و خود لحظه لحظه می‌سوزند و با دانش خویش، جامعه را می‌سازند و فردایی باشکوه را نوید می‌دهند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم گرامی‌داشت هفته معلم و نیز آشانیی هرچه بیشتر دانش‌آموزان با تفکر شهید مطهری، افزود: این هفته بهترین فرصت برای تجلیل از جایگاه ارزشمند این قشر فرهنگی جامعه و شناساندن دیدگاه‌های شهید مطهری به جوانان است. 

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: این حدیث امام علی‌(ع) که «هر کس کلامی به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است» بیانگر جایگاه رفیع علم و معلمی بوده و در فرمایشات ائمه اطهار(ع) و بیانات امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری بر اهمیت علم و جایگاه معلم تأکید شده است .

این مسئول با بیان این‌که معلمان با آموختن علوم و پرورش فکر و اندیشه دانش‌آموزان سهم بسزائی در رشد و بالندگی نسل های آینده کشور ایفا می‌کنند، عنوان کرد: هفته معلم یک نماد و نشانه است، نماد و نشانه‌ای برای این‌که افکار عمومی برانگیخته شوند تا حرمت مقام استاد و معلم حفظ شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک با تاکید بر نقش بنیادین و پایدار تعلیم و تربیت یادآور شد: جامعه‌ی فرهنگی با بررسی ریشه‌ای برخی از مسائل آن‌ها را باز اندیشی نموده و تعریف دقیقی از تعلیم و تربیت ارائه دهند تا گامی مهم در جهت رفع مشکلات جامعه برداشته شود.

یحیایی در پایان، به برگزاری مراسم روز معلم و روز شوراها به صورت متمرکز اشاره کرد و گفت: از مسئولان شهرستان آبیک درخواست می‌شود به نحو مطلوب و با حساسیت خاص نسبت به برگزاری این مراسم اقدام کنند تا کاری ماندگار شود.