بازگرداندن کارکرد روستاها در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است

ایرج حیدری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان افزود: ستاد "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" تاکستان در ابتدای سال تشکیل و براساس برنامه ریزی های انجام شده نقشه راه برای اجرای آن را نیز مشخص کرده است.

وی، بازگرداندن کارکرد روستاها در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری شده را یادآور و تاکید کرد: امسال تکلیف دستگاه های این شهرستان به گونه ای روشن و تدوین شده که ضمن شناسایی ظرفیت های بالقوه منطقه در راستای عملی کردن اقتصاد مقاومتی، موانع پیش رو را نیز مرتفع کنند.

به گفته وی، در این رابطه محور اقدام های ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان در دو حوزه کشاورزی و صنعت پایه ریزی شده است.

فرماندار تاکستان ادامه داد: کارکرد روستاهای این منطقه همانند سایر نقاط کشور تغییر یافته تا جایی که روستاها خاصیت مولد بودن خود را از دست داده و به سمت مصرف گرایی گرایش پیدا کرده اند.

حیدری اضافه کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی تاکستان در این رابطه اقدام به شناسایی موانع و ارائه راه حل در راستای دور کردن روستا از مصرف گرایی و زمینه سازی جهت مولد شدن دوباره آنها کرده است.

وی ادامه داد: در صورت تحقق این موضوع، ضمن ایجاد شغل پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر، برخی از مسایل و مشکلات اجتماعی آنان نیز کمرنگ خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، ضمن حفاظت از منابع آبی شهرستان جهت استفاده مناسب از ظرفیت های کشاورزی این منطقه به مدیریت آب آن نیز خواهیم پرداخت.

وی یادآور شد: در این رابطه امسال چهار هزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی با استفاده از آبیاری تحت فشار تحت پوشش قرار خواهند گرفت و همچنین داربستی کردن باغ ها هم در دستور کار خواهد بود.

فرماندار تاکستان، توسعه دامداری و آبزیان را از جمله محورهای عملیاتی ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان عنوان و اضافه کرد: تفکیک صنایع فعال، نیمه فعال و غیر فعال موجود در بخش صنعت از دیگر اقدام های در دست اجرای این ستاد است.

شهرستان تاکستان در فاصله 32 کیلومتری جنوب شرقی استان قزوین واقع شده است.