شناسایی 82 معلول توانمند استان در حوزه صنایع دستی

غفار رمضانی، معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: بهزیستی کشور به منظور استعدادسنجی و شناسایی مددجویان تحت پوشش این سازمان در حوزه صنایع و هنرهای دستی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهمنامه همکاری امضاء کرد. 

وی افزود: این امر در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار و حفظ و احیای میراث فرهنگی و توسعه صنایع دستی گردشگری انجام شد. 

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان در ادامه از شناسایی 82 معلول توانمند در حوزه صنایع دستی خبر داد و گفت: قصد داریم با استفاده از امکانات تحقیقاتی، آموزشی، فرهنگی به منظور تقویت، رشد و توسعه بنیه علمی پژوهشی و آموزشی گروه‌های هدف تحت حمایت سازمان بهزیستی در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی در حمایت از تولید ایرانی و ایجاد فرهنگ مصرف صنایع دستی به سمت توانمندی افراد معلول حرکت کنیم.

رمضانی خاطرنشان کرد: حمایت از گروه‌های خاص مانند معلولین، زنان سرپرست خانوار، در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری از اولویت‌های حوزه اشتغال بهزیستی استان است.

وی تصریح کرد: بهزیستی در این تفاهم‌نامه متعهد شده است که در استعداد سنجی، شناسایی و اطلاع رسانی به مددجویان مورد حمایت بهزیستی خود را در جهت آموزش هنرجویان و پژوهش‌های کاربردی حوزه صنایع دستی همکاری نماید. 

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی جهت مددجویان در راستای اجرای این تفاهم‌نامه اقدام به فراهم نمودن امکانات جهت عرضه محصولات مددجویان تحت پوشش بهزیستی از فضای نمایشگاه‌های معاونت صنایع دستی و هنری‌های سنتی خواهد نمود.

این مسئول یادآور شد: بیست و ششمین نمایشگاه ملی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی از تاریخ 5 تا 10 خرداد ماه سال جاری در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود. 

وی در پایان بیان کرد: مددجویان علاقمند به شرکت در نمایشگاه می‌توانند جهت ثبت نام به سایت بهزیستی استان قزوین مراجعه نمایند.