احداث پیست اسکی چمن در استان

مراسم افتتاح تله‌کابین و کلنگ‌زنی تله اسکی در منطقه نمونه گردشگری کامان و زرشک با حضور مسعود نصرتی شهردار قزوین، فرج‌الله فصیحی رامندی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین و مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد. در این مراسم 10 دستگاه کابین در خطوط تله سی‌یژ کامان و زرشک در راستای ارائه‌ خدمات به گردشگران، ورزشکاران و شهروندان قزوینی نصب و راه‌اندازی شد.

 

مسعود نصرتی، شهردار قزوین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منطقه کامان و زرشک از مناطق نمونه گردشگری استان قزوین است و مسافران بی‌شماری می‌توانند از آن بهره بگیرند.

 

وی گفت: شهرداری تلاش می‌کند تا مناطق گردشگری قزوین را به گردشگران و مسافران معرفی کند،‌و برای تحقق این مهم برنامه‌های مختلفی اجرا می‌کند تا بتواند علاوه بر ارتقای جذب مسافران، رونق اقتصادی را نیز در این شهر افزایش دهد.

 

شهردار قزوین با بیان احداث پیست اسکی چمن و کلبه اسکیمویی اعلام کرد: پیست اسکی چمن با هدف ارائه‌ خدمات تفریحی و ورزشی به شهروندان قزوینی و گردشگران در قزوین احداث می‌شود.

 

نصرتی گفت: احداث این پروژه‌ها در دستورکار شهرداری قزوین است، که ‌با احداث آن‌ها اسکی‌بازان می‌توانند در طول سال از امکانات تفریحی در منطقه زرشک و کامان بهره‌های لازم را ببرند.

 

وی در ادامه افزود: ‌منطقه نمونه گردشگری کامان و زرشک شرایطی مانند برف‌گیر بودن و توپوگرافی خاصی برای اسکی دارد، به همین دلیل ساخت آن در دستور کار مسئولان قرار گرفت.

 

این مسئول با بیان اینکه توجه و توسعه به امور ورزش نیز در دستور کار شهرداری قزوین است، افزود: در منطقه نمونه گردشگری کامان و زرشک ورزشکاران مانند کوهنوردان نیز می‌توانند از امکانات ورزشی آن بهره‌مند شوند.

 

10 دستگاه کابین در خطوط تله سی‌یژ قزوین راه اندازی شد

 

نصرتی با اشاره به راه اندازی 10 دستگاه کابین در خطوط تله سی‌یژ قزوین عنوان کرد: برای نصب و راه‌اندازی 10 این دستگاه‌ها در خطوط تله سی‌یژ کامان و زرشک بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

 
 

وی افزود: ظرفیت کابین‌ها 6 نفر است، همچنین این کابین‌ها از کیفیت، کمیت و ایمنی بالایی برخوردار هستند که برای استفاده از آن محدودیت سنی وجود ندارد .

 

شهردار قزوین در پایان خاطر نشان کرد: دو منظوره بودن تله سی‌یژ کامان و زرشک قزوین در کشور در نوع خودش بی‌نظیر است، که نمونه‌های مشابه آن به صورت دو منظوره در کشورهای اروپایی وجود دارد.