اختصاص یک میلیارد تومان برای تکمیل مصلای شهر محمدیه

به نقل از  خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین روز گذشته(یکشنبه) در جمع روزه داران شهرمحمدیه ضمن تسلیت شهادت امیرمومنان اظهار کرد: دشمنان قسم خورده ایران اسلامی به طور مستمر در حال توطئه و ایجاد مانع و سختی برای ما هستند.

وی در ادامه افزود: امروز استکبار جهانی به بهانه سلاح هستهای در حال فشار و تحریم علیه کشورمان است در صورتی که رهبری فتوای حرام دانستن سلاح کشتار هسته‌ای را اعلام کرده‌اند. 
این مسئول ادامه داد: اگر ایران اسلامی به دنبال سلاح هسته‌ای بود در زمان جنگ که علیه رزمندگان ما از سلاح شیمیایی استفاده شد ایران هم مقابله به مثل می‌کرد این موارد نشانه مظلومیت و حقانیت جمهوری اسلامی است.
وی اذعان کرد: امروز فشار اقتصاد شدیدی در کشور حاکم است و به واسطه کمبود درآمدها در کشور شاهد کمرنگ شدن رونق بازار وعدم خرید و فروش هستیم.
همتی یادآور شد: با وضعیت بودجه‌ای امروز در حوزه بهداشت، یارانه‌ها و مسکن مهر با نبود نقدینگی مشکلاتی به وجود آمده است که تاثیراتش هم برمردم و هم دولت محسوس است. 
وی یکی از الویت‌های دولت کاهش درصد سودهای بانکی است، بیان کرد: با این اقدام می‌توان به رونق تولیدات داخلی کمک کرد و هدف دیگر جذب سرمایه گذاران خارجی است.
واگذاری 5 هزار مسکن مهر در مهرگان در آینده‌ای نزدیک
استاندار قزوین با اشاره به اجرای پروژه مهر گفت: برای ایجاد شهرک مهرگان که برای اسکان جمعیت بیش از120هزار جمعیت در نظر گرفته شده است اما با حجم عظیمی از ساخت و سازها کافی نبودن زیرساخت‌های لازم از جمله بهداشت، آموزش و آسفالت مشکلات فراوانی را برای مردم در این منطقه ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر ساخت و سازها در مهرگان پیشرفت 40 درصدی داشته است، عنوان کرد: در این مدت ساخت مراکز خدماتی و آموزشی، پارک‌ها، مساجد، پاسگاه، تا حدودی مشکلات این منطقه رفع شده است.
این مسئول همچنین از واگذاری 5 هزار مسکن مهر در مهرگان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
وی در ادامه به وضعیت آب استان اشاره کرد و افزود: استان قزوین در آینده با بحران جدی آب روبرو میشود و برای حل این معضل قرار است آب سد طالقان به استان انتقال یابد.
همتی ادامه داد: برای انتقال آب از طالقان به استان 700میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اصلا در توان دولت نیست و قرار است با چندین سرمایه گذار داخلی و خارجی صحبت شود و برای سفر دولت به استان کلنگ زنی این طرح انجام می‌شود.
وی در پایان اذعان کرد: برای تکمیل مصلای شهر محمدیه مبلغ یک میلیارد تومان از منابع درآمدی استانداری کمک میشود تا این پروژه در بهمن ماه به بهره برداری برسد.