استکبارستیزی پیام راهپیمایی "روز قدس" مردم استان قزوین

به نقل از  خبرنگار سیاسی صبح قزوین،. 16 مردادماه سال 58 تنها 6 ماه از پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی می‌گذشت که بنیانگذار کبیر انقلاب در ماهی مبارک پیام حمایت رسمی و همگانی مسلمانان از مردم مظلوم فسطین را صادر کردند. 

آری آخرین جمعه ماه رمضان به نام "روز قدس" نامیده شد تا امام خمینی(ره) بلندترین قدم برای ایجاد حکومت جهانی اسلام را بردارند و ایجاد یک وحدت همگانی و متصل بودن زنجیره تفکر اسلامی را در بین مسلمانان جهان از اساس‌ترین مسائل برای شکل گیری این حکومت جهانی عنوان کنند. 

امروز پس از گذشت 37 سال از اعلام و دعوت امام خمینی(ره) برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین می‌گذرد و مردم ایران اسلامی به همراه مسلمانان آزاده جهان بار دیگر با شعار استکبار ستیزی برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آماده می‌شوند. 

امام خمینی(ره) درباره روز قدس می‌فرمایند: "روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. 

روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. 

روزی است که باید به ابرقدرت‌ها فهماند که دیگر آن‌ها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. 

من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم(ص) می‌دانم، و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم." 

 

بله هم اکنون که دنیای کفر با علم کردن تروریست جهانی با محوریت داعش به سرکوب اسلام ناب محمدی مشغول است طلایه داران آرمان‌های انقلاب اسلامی که مردم مسلمانان ایران اسلامی هستند باید با حضور گسترده و صدچندان خود نسبت به گذشته مشت محکمی بر تفکرات ضداسلامی مدعیان اسلام خواهی بزنند. 

در این گزارش به سراغ برخی مدیران استان قزوین رفتیم و از ضرورت حضور مردم در راهپیمایی روز قدس جویا شدیم. 

 

آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

"روز قدس" که توسط بنیان‌گذار انقلاب اسلامی مطرح شد یکی از بزرگترین حماسه‌هایی است که در انقلاب اسلامی ما آفریده شد و روز قدس بستری را فراهم آورد که همه آزادی‌خواهان جهان بهانه‌ای برای دفاع از موقعیت و حقوق خود در مقابل مستکبران بیابند، همچنین انسجام و آمادگی همگانی در سطوح جهانی برای هم‌نوایی و خیزش در برابر ظالمان و ستمگران ایجاد شد. 

ستمگران صهیونیست در تمام دنیا برای زیاده خواهی‌های خود تلاش می‌کنند و در روز قدس همه مردم و مستضعفان فرصت یافتند که این دشمن و ابعاد خباثتش را بشناسند. 

هر چند وقتی سخن از روز قدس به میان می‌آید فلسطین مطرح می‌شود اما روز قدس روز اسلام، روز حمایت از حقوق مستضعفان و روز مبارزه با استکبار جهانی با جلوه صهیونیستی است. 

روز قدس در ماه مبارک رمضان با زمینه‌های ویژه‌ای که در این ماه وجود دارد، فرصت مناسبی به همه مسلمانان جهان می‌دهد که بتوانند آزادی قدس شریف را همراه با آزادی سرزمین‌های اشغالی و با نوید انسجام و اتحاد مسلمانان دنیا و مستضعفان جهان شاهد باشند. 

 

روز قدس روز نجات اسلام است؛ باید بدانیم که سیل خروشان مردمی در روز قدس باید به آزادی قدس منتهی شود. 

صهیونیست‌ها دست به کار شده‌اند تا زیر مسجدالاقصی و آن منطقه مقدس شهر بسازند، من تصورم این است که آن‌ها گمان کرده‌اند که اگر بروند آن زیر، از هجمه خشم، انتقام الهی، موشک‌ها و سلاح‌های قهر خدا در امان می‌مانند اما ما به آنها اعلام می‌کنیم و خبر می دهیم آن چیزی که شما انجام می‎دهید برای خودتان، گوری است که برای خودتان می‌کَنید و هیچگاه خانه امن برای شما نخواهد شد. 

 

داوود محمدی، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس: 

شاید روزی که امام خمینی(ره) جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس نامیدند، ما چنین آثار فوق العاده و تاثیرگذاری را در عرصه‌های بین المللی تصور نمی‌‎کردیم ولی امروز می‌بینیم که با تیزبینی امام راحل، روز قدس تبدیل به نماد مقاومت و فریاد علیه رژیم صهیونیستی شده است و نه تنها مسلمانان دنیا بلکه همه آزاد اندیشان جهان در این روز حرکت خود را علیه رژیم آدم‌کش صهیونیستی به نمایش می‌گذارند.

 

این حرکت فعالانه در کشورهای اسلامی، موجب می‌شود این رژیم ظالم منفعل شود و دنیا یکپارچه علیه رژیهم صهیونیستی بایستد. 

به عنوان خادم مردم استان از همه مردم شریف قزوین که در عرصه‌های مختلف انقلاب پیش‌رو بوده‌اند دعوت می‌کنم تا در این راهپیمایی شرکت کنند تا رژیم غاصب اسرائیل را بیش از گذشته به انزوا بکشانیم. 

 

حجت الاسلام قابل، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین: 

"روز قدس" روز حیات مجدد برای اسلام و قد کشیدن انقلاب اسلامی در برابر توطئه‌های کفر جهانی در این مقطع از تاریخ است که ابتکار این موضوع نصیب امام راحل شد. 

موضوع روز قدس در زمانی رخ داد که بیش از ۵۰ سال مردم فلسطین با ایسم‌های مختلفی درحال مبارزه بودند اما هیچ کدام به سرانجام نرسیده بود و بعضی از سران کشورهای عربی با اعلام حمایت از فلسطینیان، بندهایی را امضا کردند که به هیچ کدامش جامع عمل پوشیده نشد و زمینه رهایی فلسطین را ایجاد نکرد. 

در این مقطع انقلاب اسلامی ایران پیروز شد و امام راحل روز جهانی قدس را مطرح کردند. 

این روز روزنه امید را در دل فلسطینیان محروم ایجاد کرد و این دعوت روز بروز گسترش پیدا کرد و تبدیل به روز جهانی قدس شد تا اینکه یک تابلو بزرگ در مقابل چشم جهانیان شده است. 

 

این روزنه امید باعث شد که فلسطین در اوج محرومیت؛ توانست جریان موشکی خود را آماده کند و گنبد آهنین اسرائیل را هم بشکند، همچنین در چندین جنگی که رخ داد، این اسرائیل بود که خواهان آتش بس شد. 

امام خمینی(ره) ندای دعوت سر دادند و مردم ایران ۳7 سال پشت رهبر انقلاب ایستادند و امروز تمام توجهات به ایران است. 

مردم ایران این سابقه را از دست نخواهند داد و قوی تر از سال‌های گذشته ظاهر خواهند شد؛ من به عنوان یک مسلمان از مردم قزوین می‌خواهم که به میدان آمده و به دعوت امام خمینی(ره) لبیک گویند. 

امسال نیز در بیش از 100 نقطه از استان قزوین، همگام با بقیه نقاط کشور راهپیمایی روز قدس برگزار می‌شود. 

 

حجت الاسلام نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین: 

"روز قدس" یکی از روزهای به یادماندنی انقلاب اسلامی است و روزی است که تمامی مسلمانان جهان را علیه اسرائیل بسیج کرده است. 

این فرمان امام راحل وحدت جامعه اسلامی را به وجود آورد و همه ما وظیفه داریم با راهپیمایی با شکوه از مردم فلسطین حمایت کنیم زیرا قدس و فلسطین قلب تپنده جهان اسلام است. 

 

فلسطین نماد حکومت واقعی جهان اسلام است و ما از طریق راهپیمایی می‌توانیم خشم و انزجار خود از رژیم غاصب اسرائیل و حمایت خود را از تمام مردم فلسطین نشان دهیم. 

امروزه در جامعه اسلامی موج بیداری علیه اسرائیل و حامیان آن برپا شده است و این موج در آینده تمام بساط صهیونیست‌ها را برمی‌کند؛ حضور هر مسلمان با زبان روزه می‌تواند بنیان رژیم صهیونیستی را بر باد دهد زیرا خانه رژیم غاصب از خانه عنکبوت سست‌تر است. 

 

حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیرکل تبلیغات استان قزوین:

"روز جهانی قدس" یک یادگار باعظمت از امام خمینی(ره) است و به قدری جهان اسلام را تحت تاثیر قرار داده که می‌بینیم جمعه آخر ماه رمضان خیل عظیمی از مردم مسلمان به پا می‌خیزند و یک صدا از مردم فلسطین دفاع می‌کنند. 

امام علی(ع) در وصیت خود به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) می‌فرمایند: "برای مظلوم یار و یاور باشید و برای خصم هم دشمن باشید." بنابراین حمایت از مردم فلسطین وظیفه دینی ماست. 

 

حضور چشمگیر مردم ایران در این روز مهر تاییدی بر اهداف بلند و مهم نظام جمهوری اسلامی است و باید با همه توان از کوچک تا بزرگ وارد صحنه شویم و پیام خودم را به جهانیان اعلام کنیم. 

فلسطین پاره تن جامعه اسلامی است وصهیونیست‌ها هر وقت این وحدت مسلمانان را می‌بینند به تکاپو جهت از بین بردن وحدت می‌افتند. 

با کمی هشیاری در بین مسلمانان جهان، به زودی می‌توانیم شاهد فتح بیت المقدس توسط مسلمانان باشیم. 

 

سید علی موسوی، فرماندار قزوین: 

روز قدس یادگار ماندگار معمار کبیر انقلاب اسلامی است که نشانگر عزم جدی مسلمانان ایران و جهان برای دفاع از مستضعفین جهان و رهایی مردم بی دفاع فلسطین از ظلم و آوارگی است، این روز بزرگ احیاگر روحیه ظلم ستیزی و نمادی از وحدت امت بزرگ اسلامی در مواجه با جنایات صهیونیسم جهانی است. 

 

ایران اسلامی افتخار می‌کند که سال‌ها پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی است و به برکت روشنگری نظام مقدس جمهوری اسلامی، مسئله قدس و فلسطین به مهم ترین دغدغه جهان اسلام مبدل شده است و پافشاری امت اسلامی سکوت مرگبار جوامع بشری و موضع منفعلانه آنان را خنثی می‌کند.

 

حجت الاسلام علی معبودی، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین: 

حضور مردم در راه‌پیمایی "روز قدس" عامل بالندگی انقلاب اسلامی است و زمینه پیشرفت را فراهم خواهد کرد، همچنین دشمن را از توطئه‌هایی که در سر دارد دور خواهد کرد و دست رد به سینه آن‌ها زده و ناامیدشان می‌کند.

 

مردم ایران به این درک و بصیرت رسیده‌اند و شرایط را به‌درستی متوجه هستند، من نیز به عنوان یک طلبه و شهروند درخواست دارم با وجودسختی روزه‌داری، مردم استان به‌طور گسترده در این روز حضور پیدا کرده و از آرمان‌های اسلامی دفاع کنند. 

 

حجت الاسلام رضا کاظم لو، مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین: 

"روز قدس" دیگر تنها مختص فلسطین نیست و یک روز جهانی است که می‌توانیم علیه کفر فریاد بزنیم، به ویژه اینکه در این سال‌ها دشمن با ایجاد داعش و گروه‌های تکفیری سعی دارد اسلام ساختگی را علیه اسلام واقعی استفاده کند. 

ما باید باتوجه به شرایط زمان در این راهپیمایی حضور پیدا کنیم زیرا حضور ما حمایت از اسلام، قرآن و مظلوم است. 

 

راهپیمایی روز قدس از جهتی نیز نمایشی از همبستگی و اقتدار ایران اسلامی در جهان است. 

تقاضا دارم که همه همشهریان همراه با خانواده‌های خود حضور یابند؛ همچنین حوزه‌های علمیه نیز هماهنگ با سایر اقشار در این مراسم حضور خواهند داشت. 

 

علی هوشمند، رئیس حوزه هنری قزوین: 

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین که به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده، که یکی از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی است. 

این حرکت عظیم طی همه این سال‌ها تبدیل به یک فرهنگ در عرصه بین المللی شد و امروز می‌توان گفت، روز قدس متعلق به همه آزادی خواهان جهان است. 

از آنجایی که انقلاب اسلامی محل صدور این فرهنگ بوده، هر سال با حضور حماسی مردم شریف ایران این فرهنگ ریشه دارتر و بالنده‌تر از پیش می‌شود. 

بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان و تحولات بزرگ ناشی از آن حاصل این فرهنگ است، فرهنگی که آزادی قدس از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی را به آرزوی همه مردم مسلمان مبدل کرد. 

 

امروز نجات فلسطین دور از دسترس نیست، پدیده شوم و تروریستی تکفیری، وهابی داعش و جنایات آل سعود و آل خلیفه در عراق، سوریه، بحرین و یمن، اهمیت راهپیمایی امسال را دو چندان می‌کند. 

به دلیل اهمیت حضور امروز مردم ایران در راهپیمایی روز قدس ضمن دعوت به حضور همگان، همگام با مردم شریف قزوین به ویژه هنرمندان متعهد و انقلابی در این راهپیمایی حضور خواهیم یافت. 

 

اکبر اسکندری نژاد، مدیرکل اداره ارشاد قزوین: 

مردم مظلوم فلسین مغضوب و مقهور تروریست بین الملل و امپریالیست جهانی با سرگردگی آمریکا و اسرائیل جنایتکار هستند.

 

پیش از انقلاب از سوی علمای برجسته و امام خمینی(ره) تاکیدات زیادی بر حمایت از مظلومیت فسطین وجود داشت امام راحل این روز را "روز قدس" معرفی کردند و هر مسلمان آزاده‌ای که تفکر تروریست ستیزی دارد، واجب است در این راهپیمایی پرشور شرکت کند. 

 

محمدحسین شفیعی‌ها، دبیر حزب موتلفه اسلامی در قزوین: 

مسئله فسطین به عنوان اصلی‌ترین و جدی‌ترین موضوع اسلام همچنان باید مورد توجه همه مسلمانان باشد و روز قدس اثرگذارترین ابزاری است که می‌تواند این مسئله را برای جهانیان برجسته کند. 

نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز قدس از ابداعات ارزشمند امام راحل بود که توصیه ایشان حضور گسترده مسلمانان در روز قدس برای رساندن پیام مردم مظلوم فسطین به آزادی خواهان دنیا بود.

 

لذا حضور در راهپیمایی روز قدس یک امر انسانی، اسلامی و ارزشمندی است که امیدواریم مردم در روز جنعه بتوانند این مسئله را همچنان زنده نگاه دارند. 

 

حجت الاسلام حسینی، نماینده سابق قزوین در مجلس: 

امام خمینی(ره) فرمودند که "روز قدس"، روز اسلام است یعنی این ماجرا برای یک قوم و قبیله نیست بلکه کسانی که سرزمین‌های فلسطین را غصب کردند به دنبال این بودند که اصل اسلام را از بین ببرند، همانطور با شعار نیل تا فرات قصد داشتند همه مسلمانان را از این سرزمین بیرون کنند.

 

بنابر احادیث و سفارشات ائمه معصومین(ع) وظیفه ما بر این است که در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم و حداقل پیامد این کار ابراز همدردی با مسلمانان مظلوم فلسطین است. 

این روز می‌تواند به عنوان محور وحدت مسلمین قرار بگیرد؛ هرچند مردم فلسطین شیعه نیستند اما ما در جایگاه مسلمان از آنان حمایت می‌کنیم. 

 

حجت الاسلام محمد باریک بین، استاد حوزه علمیه قزوین: 

در راستای انجام وظیفه مسلمانی و عمل به گفته پیامبر(ص) _درباره اینکه مسلمانان نسبت به هم مسئولیت دارند و اگر قسمتی از بدنه جهان اسلام توسط دشمن مورد ظلم قرار گرفته است باید واکنش نشان دهند_ و وفاداری به سیره امام خمینی(ره) باید در این راهپیمایی حضور داشته باشیم. 

 

شرایط امروز جهان اسلام به این حضور وحدت آفرین نیازمند است و همه افراد که به انجام وظیفه مسلمانی خود فکر می‌کنند در این راهپیمایی حضور خواهند داشت. 

 

عبدالعظیم موسوی، رئیس خانه مطبوعات استان قزوین: 

از روزهای ابتدایی پیروز انقلاب حضرت امام خمینی(ره) دستور دادند که همه کشورها اجازه رابطه با ایران را دارند به جز حکومت جعلی اسرائیل، یعنی ایشان اصل حکومت اسرائیل را زیر سوال بردند؛ بنابراین راهپیمایی روز قدس پیام انقلاب است. 

اقدامات زیادی در دنیا در حال انجام است که شیعه و سنی را با یک اختلاف سوری روبروی هم قرار دهد اما این روز قدس قدم مثبتی برای وحدت شیعه و سنی است و همه ما موظف هستیم در روزی که مبنای وحدت اسلامی است شرکت کنیم. 

 

مردم قزوین نیز مانند گذشته با زبان روزه و نیت خالص در این راهیپمایی حضور خواهند داشت تا وحدت اسلام را برای از بین بردن حکومت جعلی اسرائیل به نمایش بگذارند.