بیش از 50درصد پسماندها قابلیت استفاده در صنایع کشاورزی را دارند

به نقل از  صبح قزوین، مجتبی منتظری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه این سازمان گفت: با مدیریت صحیح بر پسماندها، بخش‌های قابل بهره برداری در صنعت ایجاد می‌شود. وی در ادامه افزود: بیش از 50درصد از پسماندها دارای مواد آلی هستند که می‌توان پس از تبدیل آنها به کود کمپوست، در صنایع کشاورزی مورد استفاده قرار داد.

این مسئول با اشاره به اینکه 30تا 35درصد از پسماندها قابل بهره برداری در صنایع است، تصریح کرد: از پسماند مواد غیرقابل تجزیه می‌توان در چرخه تولید برق بهره جست. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از نصب 12مخزن تفکیک زباله در 12نقطه شهر قزوین با هزینه‌ای بالغ بر یکصد و 50 میلیون ریال خبرداد.

وی ادامه داد: این طرح پس از انجام مراحل کارشناسی و مطالعاتی بصورت پایلوت و در مجاورت مراکز تجاری به اجرا درآمده است که پس از انجام تحقیقات و مطالعات مورد نظر مشروط بر تامین هزینه اجرا، در سایر نقاط شهر نیز نصب میشود. 

منتظری سهولت بارگیری و تخلیه آسان این مخازن را از ویژگی‌های بارز آن یاد کرد و گفت: در سال جدید آموزش و فرهنگ سازی، ایجاد انگیزه برای شهروندان جهت جداسازی پسماندها در مبدا با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف در دستور کار این سازمان قرار گرفته است. 

وی در پایان ضمن قدردانی از همیاری مردم در اجرای طرح‌های این سازمان افزود: از آن جایی که هزینه تهیه و نصب تمامی مخازن جمع آوری زباله در تمامی نقاط شهری از محل عوارض دریافتی تامین می‌شود، از شهروندان تقاضا شده تا در حفظ و نگهداری این مخازن با این سازمان همکاری نمایند.