دستگیری بیش از ۷هزار متخلف در استان

سردار مهدی محمودی فرمانده انتظامی استان قزوین در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان که در ستاد فرماندهی ناجا استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هدف پلیس ایجاد امنیت برای مردم و ناامنی برای قانون‌‎شکنان است.

وی با بیان اینکه امنیت به عنوان شاخص اصلی توسعه هر کشوری است، افزود: در بحث امنیتی و انتظامی باید دقت شود تا از بروز حوادث مشابه پیشگیری کرده و احساس امنیت را برای مردم فراهم آورد و نباید با انتشار برخی اخبار ذهنیت ناامنی را در جامعه ترویج داد.

این مسئول انتظامی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در ایجاد فضای امن در جامعه تصریح کرد: قزوین جزو ۴ استان امن کشور محسوب می‌شود که این نتیجه همکاری نیروی انتظامی، آگاهی‌سازی توسط اصحاب رسانه و ظرفیت‌های خوب مردم استان است.

آمار بالایی از سارقین دستگیرشده غیر بومی هستند

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: آمار بالایی از دستگیری سارقین مربوط به افراد غیر بومی است و سهم بسیار اندکی از متخلفان قزوینی هستند.

ابراز کرد: باتوجه به فضای نامناسب اقتصادی در کشور و گسترش بیکاری ممکن است این امر زمینه ساز برخی معضلات اجتماعی باشد که برای ایجاد فضای امن در استان و کشور تمام نهادها و دستگاه‌ها باید وارد عمل شوند.

محمودی از افزایش کشف ۷۲درصدی مواد مخدر در ۴ ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: همکاری خانواده‌ها، مدارس، مساجد و محلات در کنار پلیس برای تامین امنیت بسیار کارساز است و می‌تواند نقش بسزایی در داشتن جامعه سالم داشته باشد.

دستگیری بیش از ۷ هزار متخلف در قزوین

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد از دستگیری‌های استان در حوزه مواد مخدر است، خاطرنشان کرد:  ۷ هزارو ۲۹۶ مورد دستگیری متخلفین در استان داشتیم که ۲۰درصد از آن مربوط به مواد مخدر بوده است.

این فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ۶ الویت ابلاغی برنامه‌های نیروی انتظامی در سال جاری عنوان کرد:  مبارزه با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، توسعه امنیت اخلاقی، توسعه آموزش و مهارت‌های پلیس، پیشگیری از وقوع سرقت و کاهش تصادفات، محورهای اولویت پلیس در سراسر کشور هستند.

وی در پایان بیان کرد: استاندارد وجود پلیس در جهان برای هر هزار نفر بین ۹ تا ۱۰ نفر است اما در کشور ما بین ۳ و نیم تا ۴ برابر است و این موجب سختی کار پلیس شده چراکه مطالبات زیادی با توجه به ظرفیت وجود دارد.