قزوین میزبان یازدهمین مجمع جهانی شهرداران جاده ابریشم شود

هومن باباپور ظهر امروز در نشست خبری  که مناسبت برگزاری اجلاس شهرداران جاده ابریشم که در سالن جلسات سعدالسلطنه استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: یازدهمین اجلاس جاده ابریشم طی روز‌های آتی از صبح روز شنبه آغاز و در شامگاه روز 14 شهریورماه سال جاری به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش‌از 67 میهمان وارد کشور شده‌اند افزود: میهمانان خارجی به طور موقت در هتل المپیک تهران استقرار و تا پایان فرداشب تمامی میهمانان وارد کشور شده و از مسیر جاده ابریشم وارد استان می‌شوند.

باباپور بیان کرد: در این اجلاس حضور شهرداران شهر‌های بزرگ جاده ابریشم از جمله شهردار عمان، شهردار آنکارا، شهردار صربستان و معاونین شهرداران و اعضای شورای شهر و مشاورین اختصاصی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه  14 استان در مسیر جاده ابریشم قرار دارد اظهار داشت: شهرداران این استان‌ها و تمامی شهرداران کلان‌ شهرها  و همین‌طور شهردار مراکز استان‌ها نیز در این اجلاس حضور دارند.

باباپور با اشاره به مکان استقرار میهمانان گفت: استان قزوین محدودیت‌هایی در  زمینه استقرار میهمانان دارد در همین راستا  مهیمانان داخلی در استادسراها و مراکز اقامتی دانشگاه‌ها و ادارات اسکان می‌یایند.

وی افزود: میهمانان خارجی نیز با آخرین تشریفات از فرودگاه امام خمینی وارد کشور و پس از آن وارد استان قزوین می‌شوند.

باباپور عنوان کرد: اجلاس سال 95 با 3 رویکرد و شعار اقتصادی، فرهنگی و گردشگری تحت عنوان کیفیت زندگی برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی اجلاس شهرداران جاده ابریشم استان قزوین گفت: تمامی برانامه‌های اجلاس در شبستان امام علی(ع) و سعدالسلطنه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: از استاتید ترکیه و کاندا و همچنین اساتید ایرانی از بهترین دانشگاه‌ها نیز دعوت شده است تا در این اجلاس حضور داشته و امیدواریم تا با مباحث علمی و انتقال تجربیات شاهد رشم چشم‌گیر شهر قزوین و توسعه آن باشیم.

باباپور اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با اتصال فرهنگ و اقتصاد و قرار گرفتن این دو در کنار یک‌دیگر حوزه گردشگری نیر گسترش  استان قزوین بتوانیم از پتانسیل و توانمندی‌هاخود را در این زمینه استفاده کنیم.