تعطیلی تنها مرکز ماموگرافی دولتی + تصاویر

یکی از بانوانی که برای درمان به این مرکز مراجعه کرده است می گوید: سرطان سینه ، شایعترین نوع سرطان در میان زنان است و آنان برای پیشگیری و درمان به موقع این بیماری نیاز به مامو گرافی دارند .

 

تعطیلی تنها مرکز ماموگرافی دولتی

 

وی افزود: اما شش ماه است که این خدمت در بیمارستان کوثر قزوین ، تنها بیمارستان با تعرفه دولتی ، ارائه نمی شود .


 کاردان رادیولوژی ، شاغل در این مرکز می گوید : این مرکز توانایی انجام مامو گرافی را دارد اما به دلیل نداشتن پزشک رادیو لوژی ، برای نوشتن گزارشِ گرافی ، بیماران سرپایی پذیرش نمی شوند .

حسن نائبی می گوید : مراکز بهداشت طرح غربالگری سرطان سینه را برای بانوان بالای 40 سال انجام می دهند و موارد مشکوک برای انجام ماموگرافی به این مرکز مراجعه می کنند .

 

تعطیلی تنها مرکز ماموگرافی دولتی

 

حسن نائبی اضافه کرد : بیماران بستر ی ازخدمات ماموگرافی برخوردارند  اما این خدمات به بیماران سرپایی ارائه نمی شود.

عمویی مدیر بیمارستان کوثر هم در این باره گفت : به دلیل حجم زیاد بیماران بستری در بیمارستانهای دولتی ، پزشکان رادیو لوژیستی که گزارش ( ریپورت  ) ماموگرافی را برای بیماران بستری می نویسند ، برای نوشتن گزارش  بیماران سرپایی فرصت ندارند .

 

 

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم می گوید : پزشکان رادیو لوژیست استان به دلیل اختلاف زیاد بین تعرفه  بخش خصوصی ودولتی تمایلی به همکاری با بخش دولتی ندارند .

 

تعطیلی تنها مرکز ماموگرافی دولتی

 

دکتر عبداله کشاورز گفت:  برای حل این مشکل ازپزشکان استانهای مجاور کمک می گیرند.

 

دکتر کشاورز ازپذیرش مجدد بیماران سرپایی دراین مرکز تا دو هفته اینده خبر داد .

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد : با توجه به اینکه متخصصان در راه دور مستقرند ، گرافی ازطریق فکس و اینترنت برای این پزشکان ارسال و انها گزارش را  در کمتر از24 ساعت ، ارسال

می کنند .

وی افزود : تعداد موسسات خصوصی که خدمات ماموگرافی از جمله گزارش از راه دور ، ارائه می دهند ، کم است و خیلی از این شرکتها هم با تعرفه دولتی کار نمی کنند ، به همین دلیل پیدا کردن یک شرکت که حاضر به همکاری باشد ، شش ماه طول کشیده است .

مرکز ماموگرافی بیمارستان دولتی  کوثر ، ظرفیت پذیرش 17 بیمار را در روز دارد .

 

تعطیلی تنها مرکز ماموگرافی دولتی

 

هزینه آزاد ماموگرافی 140 هزار تومان است و تعطیل شدن موقت این مرکز باعث شده که عده ای به ناچار این هزینه را پرداخت کنند و برخی دیگر هم روند درمان خود را به تاخیر بیندازند .