۱۵۰۰ واحد آموزشی در قزوین برای سال تحصیلی جدید آماده شده است

سالار قاسمی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل سالن کنفرانس آموزش و پرورش قزوین برگزارشد اظهارداشت: یک ضعف جدی در رویکرد فرهنگی، اجتماعی و استراتژیک استان دیده می شود و به نظر می رسد گفتمان ساز فرهنگی در استان جدی نیست.

وی افزود: متاسفانه نگاه استراتژیک به برنامه های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی نداریم که از رسانه ها، بخش های مختلف و مسئولان استان انتظار داریم در این زمینه بررسی لازم را انجام دهند و به گفتمان سازی کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: اگر قرار است استان قزوین توسعه پیدا کرده و رشد یابد باید گفتمان و مهندسی غالب نیز فرهنگی باشد و همه مسئولان، نمایندگان، رسانه ها با نگاه فرهنگی به مسائل نگاه کنند.

وی اضافه کرد:وقتی تعطیل شدن یک واحد با۱۰۰ کارگر دغدغه بحق مسئولان است آیا نباید وقفه در فعالیت واحدهای آموزشی با ظرفیت تربیت هر کدام ۱۵۰۰ انسان مسئولان را نگران کرده و آنها را به تلاش برای حل مشکلات راغب کند.

تغییر سیاست گذاری فرهنگی ضروری است

قاسمی اظهارداشت: رویکرد غالب استان ما باید فرهنگی باشد و برای این کار نیازمند تغییر اساسی در سیاست گذاری فرهنگی هستیم و نگاهمان نیز باید عوض شود.

پروژه مهر با ۲۰۰ عنوان برنامه آماده اجراست

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: با تلاش همه جانبه که از ۷ ماه قبل آغاز شده فرآیند سال تحصیلی شکل گرفته است و امسال با شعار «مهری ماندگار، با تدبیر و اعتدال» سال تحصیلی جدید را آغاز خواهیم کرد.

وی بیان کرد:امسال ۲۰۰ عنوان برنامه در پروژه مهر برای سال تحصیلی جدید آماده شده و با همکاری مدیران مدارس که با آنها آشنا هستند اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: پروژه مهر باید مدرسه محور و دانش آموز محور باشد و سال تحصیلی با شوق و نشاط آغاز شود تا دانش آموزان با انگیزه تعلیم و تربیت را آغاز کنند.

قاسمی اضافه کرد: در بازگشایی مدارس همه باید مشارکت و فعالانه در امر تعلیم و تربیت سهم خود را ایفا کنند که در این راستا انتظار داریم همه با احساس تکلیف در این موضوع مشارکت داشته باشند.

وی گفت: حال و هوای مهرماه باید در همه شئون احساس شود و مطالبه جدی همه رسانه ها و مردم و مسئولان و فضای استان کاملا مهرگونه باشد و بوی معلم، دانش آموز و مدرسه همه جا احساس شود.

مانور بازگشایی مدارس روز چهارشنبه برگزار می شود

قاسمی اظهارداشت: مانور بازگشایی مدارس روز چهارشنبه آغاز می شود و با اجرای برنامه نمادین و مراسم استانی برای ۱۶ هزار دانش آموز پایه دهم سال تحصیلی آغاز خواهد شد.

وی گفت: این برنامه روز چهارشنبه در دبیرستان امام حسین(ع) شهر تاکستان و ۳۱ شهریور ماه روز شکوفه ها و غنچه ها به صورت متمرکز برگزار می شود.

قاسمی بیان کرد: برنامه روز شکوفه ها با برنامه های شاد و مفرح در استان و به طور نمادین در شهرستان البرز برگزار خواهد شد و روز ۳۱ شهریور ماه روز جوانه ها برای پایه های هفتم پیش بینی شده است.

 وی تصریح کرد:قزوین استانی صنعتی است ودر دروس نظری، هنرستانها وکاردانش ظرفیت خوبی داریم وامسال مراسم سال تحصیلی را در هنرستانها آغاز می کنیم تا اهمیت رشته های فنی بیشتر نمایان شود.

۱۵۰۰ واحد آموزشی در سال تحصیلی جدید در قزوین آماده می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهارداشت: برای سال تحصیلی جدید ۱۵۰۰ مدرسه آماده شده تا زمینه تحصیل ۲۳۰ هزار دانش آموز فراهم شود که در پایه اول ابتدایی ۲۰ هزار دانش آموز، پایه ششم ۱۸ هزار دانش آموز، پایه هشتم ۱۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز و پایه نهم ۱۵ هزار و ۹۰۰ دانش آموز تحصیل را آغاز می کنند.

وی اضافه کرد: در متوسطه دوم هم ۲۱ هزار دانش آموز، کار و دانش ۴ هزار دانش آموز، رشته فنی و حرفه ای پنج هزار دانش آموز و نوآموز هم ۲۰ هزار نفر و ابتدایی تا ۳ هزار دانش آموز داریم.

قاسمی گفت: ۱۶ هزار و ۱۰۰ معلم و فرهنگی شامل ۸۸۰۰ زن و ۷۳۰۰ مرد کار تعلیم دانش آموزان را بر عهده دارند.

وی در خصوص مدارس غیردولتی هم گفت: ۱۹۶ مدرسه غیردولتی با ۱۸ هزاردانش آموز، ۱۵۳ مدرسه هیئت امنایی، ۱۳ مدرسه شاهد، ۱۸ مدرسه نمونه دولتی و ۴ مدرسه تیزهوشان با مجموع ۱۷ هزار دانش آموز در استان فعالیت می کند.

بجز شهرک مهرگان کمبود مدرسه نداریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: بجز شهرک مینودر در سایر مناطق استان هیچ کمبودی در خصوص مدارس نداریم و با افتتاح پروژه های هفته دولت و در روزهای آینده در سفر رئیس جمهور همه نیازهای آموزشی خود را تامین خواهیم کرد.

وی اظهارداشت: در شهرک مهرگان قرار بود ۴ واحد آموزشی تحویل شود که در حال تکمیل است و دو واحد دیگر مقرر شده تا دراختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا نیازها تامین شود.

قاسمی در خصوص هزینه سرویس مدارس هم گفت: نرخ پیشنهادی شورای ترافیک شهرداری قزوین برای مسیرهای یک تا شش کیلومتر برای سواری ماهانه هر نفر ۹۰۰ هزار ریال، خودروی ون ۵۶۰ هزار ریال، مینی بوس و اتوبوس ۳۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

توزیع کتب درسی در استان بدون مشکل آغاز شده است

وی اضافه کرد: در توزیع کتب درسی هیچ مشکلی نداریم و به غیر از کتب رشته فنی و حرفه ای بقیه مقاطع شامل دوره اول و دوم و سایر مقاطع در حال توزیع است.

قاسمی اظهارداشت: ۶۸ کلاس درس شامل هنرستان، کانون، نمازخانه،  آماده واگذاری در زمان بازگشایی مدارس است که این کلاس ها با هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بهره برداری خواهد رسید.

دستاورد سه ساله دولت در آموزش و پرورش قابل توجه است

وی بیان کرد: در سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید در ۵ محور مهم شامل برنامه ریزی، اخلاق گرایی، اعتدال گرایی، دوری از افراط و تفریط و حرکت در مسیر استقلال و مردم داری تلاش های ارزنده ای صورت گرفته و گام موثری در این زمینه انجام شده است.

ورود ۲۹۰ معلم جدید به عرصه تعلیم

قاسمی در ادامه یادآورشد: امسال ۲۹۰ معلم جدید از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شده و وارد مجموعه فرهنگیان برای تعلیم و تربیت دانش آموزان شده اند که در سال گذشته هم ۵۶۰ نفر وارد این عرصه شدند.  

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: با تامین زیرساختها از جمله درمانگاه مجهز فرهنگیان، مراکز رفاهی، اردوگاه دانش آموزی، احداث موزه فرهنگ دانش آموزی، بسترسازی برای دسترسی آسان مردم به آموزش و پرورش کارهای مهمی در چند سال اخیر در استان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: ایجاد ۱۵ پژوهش سرا، احداث کانون حرکات اصلاحی برای بررسی و درمان مشکلات قامتی دانش آموزان، راه اندازی آزمایشگاه نانو، هنرستان هنرهای زیبا برای تئاتر و تولید برنامه های تلویزیونی، ارتقاء رتبه کنکور از ۱۴ به ۱۱ و قرار گرفتن در رده چهارم کشور در رشد معدل و کسب ۲۰۰ رتبه کشوری از شاخص های موفقیت آموزش و پرورش استان در دولت تدبیر و امید است.