تفاهم نامه انتقال آب سد طالقان به قزوین مبادله شد

فریدون همتی افزود: به منظور پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان قزوین جلسه مشترکی با قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد در تهران برگزار و تفاهم نامه انتقال آب سد طالقان به قزوین بین شرکت آب منطقه ای استان و بانک پاسارگاد منعقد و مبادله شد.

وی افزود: طبق این قرارداد آب سد طالقان به 14 شهر و 196 روستام منتقل می شود .

استاندار تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح در اوایل دی ماه آغاز خواهد شد که براساس آن سالانه 60 میلیون متر مکعب آب به استان قزوین انتقال پیدا می کند.

همتی اظهار داشت: برآورد اولیه این طرح 626 میلیارد تومان می باشد که که به روش bot و با مشارکت بانک پاسارگاد اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر آب شرب شهرهای استان از منابع آبی زیرزمینی تامین می شود ، گفت: با اجرای این طرح هم  کیفیت آب شرب استان افزایش می یابد و هم بر ظرفیت های آبی استان افزوده می شود.

استاندار در ادامه از احداث بیمارستان هزار تختخوابی در استان بعنوان یکی دیگر از مصوبات و دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان نام برد و تصریح کرد:  مقرر شد با همکاری و مشارکت بانک پاسارگاد و در زمینه توریسم درمانی با استفاده از آخرین روش ها و سیستم های بین المللی برای  احداث یک بیمارستان هزار تختخوابی اقدام شود.

وی افزود: این طرح درحال حاضر در مرحله عقد تفاهم نامه است .

استاندار همچین از انجام مذاکرات اولیه  درباره احداث مجتمع های پرورش زیتون،مجتمع پرورش گیاهان دارویی و احداث مجتمع پتروشیمی با همکاری و مشارکت بانک پاسارگاد در استان قزوین خبر داد.