میزان درصد بیکاری در قزوین از میانگین استاندارد کشور بالاتر است

داوود محمدی در جلسه شورای اقتصادی مقاومتی که با حضور ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی کشور هم‌اکنون در سالن جلسات باغستان استان قزوین در حال برگزاری است، با اشاره به بیکاری جوانان که که یکی از مهمترین مشکلات جامعه است، اظهار داشت: با توجه به محاسبات صورت گرفته میزان درصد بیکاری در استان قزوین از میانگین استاندارد کشور بالاتر است به صورتی که درصد آمار بیکاری این استان 11.7 درصد است.

وی با اشاره به وجود واحدهای صنعتی متعدد در استان قزوین عنوان کرد: بیش از 3 هزار واحد صنعتی و تولیدی در این استان فعالیت دارد و این درحالی است که با وجود تعداد بسیاری واحدهای صنعتی و تولیدی در استان قزوین میزان درصد آمار بیکاری در این استان از آمار استاندارد کشور بالاتر است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: باید اقدامات و فعالیت‌های لازم در راستای اشتغال جوانان انجام شود و درصد بیکاری جوانان در استان قزوین کاهش یابد.

محمدی تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته از میزان اعتباراتی که از استان قزوین به حساب خزانه دولت پرداخت می‌شود در حدود 20 درصد از این اعتبارات به استان قزوین بازگردانده می‌شود که باید این موضوع مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

وی با اشاره به تأمین درآمد کشور با اعتبار اختصاص یافته از سوی استان قزوین خاطرنشان کرد: این استان یک هزار و 250 میلیارد تومان از درآمد کشور را تأمین می‌کند و این مقدار اعتبار را به خود اختصاص داده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها عامل مهم در رشد و توسعه اقتصادی کشور هستند، یادآور شد: باید در راستای ایجاد و افزایش اشتغال جوانان در جامعه گام‌های مؤثر برداشته شده و سطح تولیدات واحدهای اقتصادی هم با حمایت افزایش یابد و همچنین واحدهای تولیدی و صنعتی رونق و گسترش پیدا کند.