نخستین نمایشگاه گیاهان دارویی در استان قزوین افتتاح شد

نخستین نمایشگاه گیاهان دارویی و چهارمین نمایشگاه گل و گیاه، تجهیزات گلخانه‌ای و باغبانی در قزوین افتتاح شد.

نمایشگاه‌های مذکور در فضایی به مساحت 3 هزار و 600 متر مربع با مشارکت بیش از 100 فعال و تولیدکننده در حوزه گل و گیاه، گل‌های زینتی و آپارتمانی، گیاهان دارویی و صنایع دستی برپا شده است.

شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه از استان‌های اصفهان، تهران، البرز، زنجان، همدان، یزد، کرمان، خراسان رضوی و قزوین تولید و محصولات خود را به معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

نخستین نمایشگاه گیاهان دارویی به همراه چهارمین نمایشگاه گل و گیاه، تجهیزات گلخانه ای و باغبانی و هشتمین نمایشگاه صنایع دستی قزوین از 25 تا 30 مهرماه جاری از ساعت 15:30 تا 21:30در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین به روی علاقه مندان باز خواهد بود.

مدیرعامل جدید شرکت نمایشگاه‌های بین المللی قزوین منصوب شد

در مراسمی با حضور علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین، رضا طاهری مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری قزوین، پرویزی مدیرکل حراست استانداری قزوین و کارکنان شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین هادی طاهرخانی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین معرفی شد.

رضا طاهری رئیس سازمان همیاری شهرداری قزوین در این مراسم گفت: امیدوارم دردوران مدیریت جدید شاهد توسعه رویکرد بین المللی در فعالیت های نمایشگاهی، اقتصادی و بازرگانی باشیم.

وی بیان کرد: توسعه فیزیکی این شرکت در دوره جدید امری اجتناب ناپذیر است و باید به سمت تحقق بیشتر سود اقتصادی مالی سالانه در فعالیت‌ها باشیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان ضمن تقدیر از خدمات هادی نیک فطرت شیوایی مدیرعامل سابق، برای هادی طاهرخانی مدیرعامل جدید این مجموعه آرزوی توفیق و سربلندی کرد.

«سفر کتاب» در کانون پرورش فکری قزوین آغاز به کار کرد

با حضور جمعی از مسئولان استان، معاونان پرورشی مدارس ابتدایی و راهنمایی و مربیان کانون، نمایشگاه طرح «سفر کتاب» در کانون استان قزوین آغاز به کار کرد.

مژده اروجی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در مراسم گشایش این نمایشگاه، اجرای طرح «سفر کتاب» را زمینه ایجاد فرصت شناسایی و برخورداری مخاطبین از کتاب‌های منتخب کودک و نوجوان دانست.

وی با اشاره به معرفی و ارائه شمار124 عنوان کتاب منتخب سال 94 از انتشارات کانون و 206 عنوان کتاب از ناشران غیرکانونی در این نمایشگاه، گردآوری این مجموعه متنوع را تلاشی ارزشمند برای بهره مندی بیشتر کودکان و نوجوانان سراسر کشور از کتاب‌های مناسب و منتخب دانست.

ایجاد زمینه انتخاب درست کتاب  و تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی از دیگر اهدافی بود که مدیرکانون استان قزوین برای اجرای این طرح برشمرد.

گفتنی است طرح سراسری سفر کتاب به همت اداره کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون هم‌زمان در پنج استان کشور به مدت یک ماه  اجرا می‌شود.