دستورات ویژه وزیر راه و شهرسازی برای توسعه منطقه الموت ‌

حامد مانی فر با اعلام این موضوع گفت: وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از مکان‌های مختلف منطقه الموت و بررسی نیازهای موجود در منطقه و همچنین با توجه به درخواست‌های مطرح شده از سوی مردم منطقه و پیگیری‌های اداره کل راه و شهرسازی استان، دستورات جداگانه‌ای را به معاونان و مشاوران خود ابلاغ کرد.

 

وی افزود: نگاه وزیر بر این است که برنامه ریزی برای الموت نه به عنوان یک منطقه فرعی، بلکه در جایگاه یک پهنه ‌گردشگری و توریستی ملی باید صورت پذیرد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص دستورات وزیر خاطرنشان کرد: انجام بررسی فنی و مهندسی جهت احداث تونل در گردنه برفگیر قسطین لار در محور موجود قزوین به سمت رجایی دشت، از مهم‌ترین دستورات وزیر است که به معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارتخانه ابلاغ شده است.

 

رئیس شورای حمل و نقل استان تصریح کرد: در پی بازدید هفته گذشته عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری وزارت راه و شهرسازی و مکاتبه این اداره کل، دستور اختصاص اعتبار جهت انجام مطالعات فنی، بهسازی و روکش راه‌ها با هدف ارتقای سطح سرویس جاده موجود الموت، توسط وزیر صادر شده است.

 

مانی فر با اشاره به جایگاه مذهبی امامزاده روستای زرآباد برای جذب زایران مشتاق از سراسر کشور، اضافه کرد: با توجه به درخواست دهیاری و شورای اسلامی این روستا در خصوص انجام زیرسازی و مناسب سازی محوطه حرم امامزاده علی اصغر (ع) و فنس کشی فضای پارکینگ امامزاده، دستور اقدام برای رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ شده است.

 

وی با اشاره به حجم تردد قابل توجه در جاده دیکین – زرآباد گفت: تخصیص اعتبار جهت اصلاح، ترمیم و روکش آسفالت این جاده نیز به مشاور امور راه‌های روستایی اعلام شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: تکمیل آسفالت راه مواصلاتی زناسوج و سیمیار از دیگر موضوعات مطرح شده در حوزه راه‌سازی بوده که به میرشفیع، مشاور وزیر در امور راههای روستایی ابلاغ شده است.

 

دبیر کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان با اشاره به تأکید وزیر بر اهمیت ویژگی‌های تاریخی الموت خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست مدیر پایگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی الموت در خصوص درخواست مطالعه بنای ارزشمند مولاسرا (گنبدخانه) واقع در فراز قلعه الموت، وزیر از رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خواسته تا شخصاً از محل بازدید کرده و اعتبارات لازم جهت انجام این امر را تأمین کند.

 

مانی فر همچنین یادآور شد: با توجه به بازدید وزیر از دریاچه اوان، دستوراتی نیز در خصوص رفع برخی مشکلات و موانع موجود در محل با هدف توسعه منطقه از سوی وی صادر شد.
  
این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به درخواست هیأت امنای مسجد فاطمه الزهرا (س) در خصوص مساعدت مالی جهت تکمیل این مسجد در ابتدای شهرک پونک قزوین، وزیر دستوراتی را نیز جهت هموار کردن مسائل مطرح شده صادر کردند.

 

رئیس شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی استان در پایان تأکید کرد: امید است با توجه به نگاه ویژه وزیر به استان و به ویژه منطقه الموت، بتوانیم با همدلی و هماهنگی مردم و مسئولان، گام‌های موثری را جهت رفع نیازها و تحقق اهداف بلند خود در استان برداریم.