سوانح رانندگی استان قزوین ۴ کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت‌

سرهنگ نصرالله بیگلری رئیس پلیس راه استان قزوین اظهار داشت: در نخستین حادثه روز گذشته که در آزاد راه قزوین- زنجان حوالی روستای" کهک" نرسیده به تاکستان بین سه دستگاه خودرو سمند ، پراید و کشنده "ماک" به وقوع پیوست ،در این حادثه دو سرنشین سواری سمند در دم فوت و سرنشینان سواری پراید به صورت سطحی  مجروح و در محل مداوا شدند.

وی بیان کرد: علت حادثه از سوی کارشناسان ، عدم توجه به جلو تریلر ماک نسبت به سواری سمند تشخیص داده شد.

وی ادامه داد: در سانحه دیگری که در آزاد راه قزوین- کرج لاین شمالی حوالی روستای "کوندج" به وقوع پیوست یک دستگاه کامیون "بنز" با یک دستگاه سواری پراید برخورد که در این حادثه راننده پراید به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرد که کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را عدم توجه به جلو راننده کامیون نسبت به پراید اعلام کردند.

رئیس پلیس راه استان قزوین افزود: همچنین یک دستگاه خودروی "زانتیا " با چهار سرنشین در محور قزوین- همدان در محدوده شهرستان "آبگرم"  به علت عدم توجه به جلو واژگون ، که در این حادثه سرنشین 45 ساله زن به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و سرنشین 30ساله خودرو مجروح که توسط عوامل امدادی به بیمارستان انتقال شد.

بیگلری با اشاره به اینکه علت بیشتر تصادفات جاده‌ای ،حاصل عدم توجه به جلو رانندگان است، تاکید کرد: رانندگان عزیز با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه به نکات ایمنی و هشدارهای پلیس در کاهش تصادفات جاده‌ای نقش خود را ایفاء و با نمایش فرهنگ ترافیک ، ضریب امنیت را در رانندگی و جاده‌ها افزایش و ضامن سلامتی خود ، خانواده و دیگران باشند.

توقیف خودرو سواری با 56 میلیون ریال خلافی در قزوین

مهدی محمدی سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین از توقیف خودروی سواری "پژو 206" با 56 میلیون ریال خلافی و 130 فقره تخلف حادثه ساز درقزوین خبر داد.

وی گفت: ماموران پلیس راهور استان در حین گشت زنی در سطح شهر قزوین یک دستگاه سواری "پژو 206" را به دلیل سرعت غیرمجاز متوقف کردند.

محمدی افزود: در استعلام صورت گرفته از سوابق خودرو مشخص شد دارای 130 فقره تخلف و مبلغ 56 میلیون ریال جریمه پرداخت نشده است؛ با روشن شدن این امر، در راستای اجرای تبصره ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی خودرو به منظور پرداخت دیون دولتی و سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین ضمن یادآوری توقیف خودروهای دارای بدهی جریمه بیش از 10 میلیون ریال گفت: اگر راننده‌ای جریمه‌های بیش از10میلیون ریالی را پرداخت نکرده باشد، پلیس می تواند نسبت به توقیف وسیله نقلیه اقدام کند. لذا توصیه به هم وطنان عزیز، اگر می خواهند در شرایط توقیف خودرو قرار نگیرند، حتما تخلفات معوقه خودرو را کنترل و در موعد مقرر اقدام به پرداخت جریمه نمایند.

دست رد مامور نیروی انتظامی به رشوه 3.9 میلیون ریالی در شهرستان بوئین زهرا

حسین علیان‌نژاد فرمانده انتظامی شهرستان بوئین زهرا، از صحت عمل و رد رشوه 3 میلیون و 900 هزار ریالی مامور وظیفه ‌شناس کلانتری 11 پاسداران بوئین زهرا در این شهرستان خبر داد.

وی گفت: ماموران کلانتری 11 پاسداران در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی کامیون مظنون شدند که در بازرسی از خودرو مشخص شد خودرو حامل بار احشام است و فاقد هر گونه مدارک و پروانه حمل و مجوز بهداشتی است.

علیان‌نژاد ادامه داد: راننده کامیون جهت به طمع انداختن ماموران و فرار از مجازات قانونی، به مامور گشت کلانتری گروهبان یکم عزیزی مبلغ 3 میلیون و 900 هزار ریال پیشنهاد رشوه داد که این مامور وظیفه شناس ضمن رد رشوه مراتب را صورتجلسه و مبلغ رشوه را ضمیمه پرونده کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوئین زهرا با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم و ارسال به مراجع قضایی، از شهروندان درخواست کرد تا هرگونه فعالیت مشکوک را با شماره 110 به پلیس اطلاع دهند.