اعضاء بدن کودک ۶ساله قزوینی به بیماران نیازمند اهداء شد

دکتر علی چگینی مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اهداء عضو کودک ۶ ساله در قزوین اظهار کرد: این کودک وقتی وارد فاز مرگ مغزی شد خانواده او نسبت به اهداء عضو رضایت دادند.

وی با بیان اینکه مادر این کودک دچار شکستگی پا شده و هنوز در بیمارستان بستری است، افزود: با وجود اینکه این خانواده در وضعیت وخیمی به سر می‌بردند اقدام به این عمل انسانی و خدا پسندانه کردند.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی علوم پزشکی قزوین توضیح داد: این پسر ۶ ساله به تهران منتقل و اعضا بدنش از جمله کبد، کلیه‌ها و دریچه‌های قلب به چهار بیمار نیازمند اهدا شد.

کودک ۶ساله، کوچک‌ترین فرد اهداء کننده عضو در استان است

چگینی با اشاره به اینکه این خانواده ساکن شهر محمدیه هستند، گفت: روزهای پایانی آذرماه در یک سانحه تصادفی که در محور قدیم تهران به سمت قزوین اتفاق افتاد ۳ نفر از مصدومان به مرکزآموزشی درمانی شهید رجایی این استان منتقل شدند.

این مسوول یادآور شد: این خانواده دارای ۲ فرزند بودند که یکی از آن‌ها پسر۶ ساله‌ای بود که در جریان این حادثه دچار مرگ مغزی و اعضا بدنش اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه این پنجمین اهدا عضو استان قزوین در سال جاری است افزود: تاکنون حدود ۴۸ مورد اهداء عضو در کل استان انجام شده که این مورد کم‌سن‌ترین فرد اهداکننده محسوب می‌شود.