سارق
اماکن خصوصی در قزوین دستگیر شد

سرهنگ محمدقاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان قزوین اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره در سطح شهرستان قزوین، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران تجسس کلانتری 13 باهنر پس از تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری سارق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین ادامه داد: پس از انتقال متهم به دایره تجسس کلانتری در بازجویی فنی و تخصصی به چهار فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره اعتراف کرد.

سرهنگ طرهانی افزود: همچنین در اقدامی دیگر ماموران کلانتری 14 مینودر نیز یک سارق را دستگیر که سارق در بازجویی تخصصی ماموران به سه فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین عنوان کرد: سارقان پس از دستگیری و ضمن تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

وی از شهروندان خواست توصیه‌های پلیس را در حفظ و نگهداری اموال خود جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را سریعا با شماره تلفن 110 به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.

فرهنگ‌سازی مقررات رانندگی در کاهش حوادث موثر است

مراسم تکریم و معارفه رئیس پلیس راهور استان با حضور سرهنگ سلمان امیری  جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین و تعدادی از مسئولین ادارات و نهادهای استانی در سالن جلسات پلیس راهور برگزار شد.

سرهنگ سلمان امیری در این مراسم از زحمات و اقدامات سرهنگ محمدرضا محمدی رئیس سابق پلیس راهور قزوین تشکر و از رئیس پلیس راهور جدید سرهنگ مهدی محمدی خواست که با تعامل و همکاری سازمان‌ها و نهادهای استانی در کاهش تصادفات و حوادث شهری تلاش کنند.

وی فرهنگ سازی و آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی در آحاد جامعه را روشی تاثیر پذیر در کاهش حوادث دانسته و گفت: همکاری و مساعدت نهادهای رسانه‌ای مانند صداو سیما و مطبوعات و... با پلیس راهور در امر فرهنگ ترافیک بسیار لازم و ضروری بوده و امید است با همدلی و همیاری همه دستگاه‌ها جامعه‌ای بدون حادثه داشته باشیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به تلاش‌ها و خدمات سرهنگ محمدرضا محمدی در قزوین افزود: رضایت مسئولان از عملکرد او ناشی از اعتماد و مقبولیت این نیرو در میان مردم است و بزرگترین سرمایه نیروی انتظامی اعتماد و مقبولیت است.

وی تصریح کرد: استفاده از ابزار و تجهیزات در ماموریت‌های پلیس لازم و ضروری بوده و اعتقاد داریم مردم باید عادت کنند که پلیس را نبینند ولی حضور پلیس را که نشانه وجود امنیت است احساس کنند و امیدوارم با اجرای این سیاست ما بتوانیم با استفاده از تجهیزات در کاهش استفاده از نیروی انسانی کمک‌ها و گام‌های مهمی را برداریم.

در پایان این مراسم طی حکمی به امضاء سردار فرمانده ناجا ، سرهنگ "مهدی محمدی" بعنوان رئیس جدید پلیس راهور استان منتصب و از زحمات سرهنگ "محمدرضا محمدی" تکریم و قدردانی شد.

انگیزه افراد فراری باید مورد بررسی قرار گیرد

تحقیقات نشان می‌دهد انگیزه افراد فراری هر چند متفاوت است اما برخی موضوعات در بین افراد فراری عمومیت دارد که از جمله آن می‌توان به رهایی از هنجارها، فشارها، تحمیل‌‏ها، قید و بندها، خشونت‏‌ها و آزارهای خانواده و کسب آزادی عمل در رفتارهای فردی و اجتماعی و لجاجت با خانواده اشاره کرد.

شدت بد رفتاری و خشونت پدر منجر به فرار می‌شود هر چند بیشتر دختران فراری از بین خانواده‌های نابسامان می‌باشند و اغلب فرزندان طلاق هستند اما در واقع دخترانی که در محیط خانواده احساس کفایت و ارزش نمی‌کنند به جای اینکه در محیط خانواده پیوندهای عاطفی را بجویند، در پی عشق‌های خیالی و خیابانی با جنس مخالف پیوندهای عاطفی برقرار می‌کنند.

برخی نهادها باید موظف شوند در رفع مشکلات فرزندان چنین خانواده‌هایی تلاش کرده و نسبت به رفع خشونت‌ها و مشکلات این خانواده‌ها اقدام کنند.