پرورش زالو در استان قزوین ۳.۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز
دارد

ایرج رحمانی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های کشاورزی که در سالن جلسات باغستان برگزار شد اظهار داشت: براساس آمارهای به دست آمده در سال 95 بیش از 4200 تن انواع ماهی در استان قزوین تولید می‌شود که گامی موثر در جهت رونق اقتصادی استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 270 استخر و مزرعه پرورش در استان قزوین فعال است بیان کرد: از بیش از 4200 تن ماهی تولید شده در استان قزوین، 3600 تن ماهی صید و مصرف رسیده و مابقی برای سال آینده ذخیره‌سازی می‌شود این امر در حالی است که انواع ماهی سردآبی، گرمابی و خاویاری در استان تولید شده و میزان آن در سال گذشته بیش از 1690 تن بوده است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه زالو در موضوعات پزشکی، پرورش آن در دستور کار بوده و باید در اولویت قرار گیرد چراکه استان قزوین نیز در این زمینه ظرفیت ویژه‌ای داشته که باید به درستی بهره‌گیری شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: در سطح کشور 10 مورد مجوز تولید و پرورش زالو صادر شده که یک از این مجوزها در استان قزوین بوده که از این ظرفیت باید در جهت رونق اقتصادی استان بکارگیری کرد.

وی با بیان این مطلب که طرح پرورش زالو در استان قزوین ظرفیت 100 هزار قطعه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: طرح پرورش زالو در استان قزوین بیش از 320 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که بیش از 250 میلیون تومان آن از طریق تسهیلات بانکی پرداخت خواهد شد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: استان قزوین در تولید ماهیان زینتی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است که باید در جهت توسعه تولید انواع آبزیان در استان قزوین اقدامات ویژه‌ای انجام شود.