قبور قدیمی قزوین چند طبقه می‌شوند

اصغر الهیاری عصر امروز در جلسه‌ای که در این خصوص در سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در این طرح قبول قدیمی یک طبقه به قبور چند طبقه تبدیل می‌شوند.

وی افزود: تعداد طبقات جدید ایجاد شده در این قبول نیز در صورت عدم خرید خانواده قبول قدیمی به متقاضیان جدید واگذار می‌شود.

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: در ابتدا اولویت با صاحبان قبول قدیمی تک طبقه است و در صورتی که این افراد متقضای خرید طبقات بعدی قبور نبودند، این طبقات به افراد دیگر فروخته خواهد شد.

الهیاری با اشاره به افزایش تعداد قبول در مدت اجرای این طرح گفت:برای اجرای این طرح در چند ماه گذشته بخش قابل توجهی از کف‌پوش آرامستان بهشت حسینی قزوین تخریب شده است.

وی افزود: انتقال مصالح؛ ایجاد طبقات جدید در قبور قدیمی و افزایش تعداد قبول سبب شد تا کف‌سازی دوباره برای این آرامستان از واجبات باشد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین تصریح کرد: این عملیات کف‌سازی چندی قبل آغاز شده ‌و تاکنون نیز از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده ‌و عملیات جالیز این محوطه تا چند ماه آینده به طور کامل اجرایی خواهد شد.

الهیاری بیان کرد: اجرای این عملیات کف‌سازی در نزدیک به 3 هزار و 100 مترکعب انجام شده است

وی خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتبار 280 میلیون تومان در این سازمان در حال اجراست و مرحله اول عملیات کف سازی آرامستان بهشت رضوی قزوین نیز در دستور کار قرار گرفت است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: بهشت رضوی یکی از آرامستان‌های استان قزوین که به علت مرور زمان نیاز به کف‌سازی جدید وجود داشت که با اجرای این طرح عملیات زیرسازی و کف سازی این آرامستان آغاز شده است.

الهیاری افزود: آب گرفتگی در فصل بارش یکی از مشکلات مردم در مراجعه به آرامستان‌های قزوین است که با اجرای این عملیات کف سازی در دو آرامستان بهشت رضوی و بهشت حسینی در قزوین بخش قابل توجهی از این مشکل رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای برخی از پروژه‌های زیباسازی به منظور رفاه حال شهروندان تاکید کرد: آرامستان بهشت رضوی قزوین با اعتیار 20 میلیون تومان و در مساحت 4 هزار و 500 مترمربع کف‌سازی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین بیان کرد: این پروژه تا 1 ماه آینده به طور کامل در مرحله نخست و زیرسازی به پایان خواهد رسید.