وقتی خودرو همچنان در افزایش نرخ رشد اقتصادی پیشتاز است

گروه اقتصادی-مجید سلیمی‌بروجنی در گفت‌وگو با «افکارنیوز» در پاسخ به این پرسش که به نظر شما کدام یک از صنایع در سال 95 در خروج از رکود پیش رو خواهد بود؟ اظهار داشت: نگاهی به گذشته نشان می‌دهد که هر زمان کشورمان با افت قیمت‌های جهانی نفت مواجه شده، تصمیم‌گیری‌های اقتصادی کارایی بالاتری داشته‌اند.

وی افزود: می‌توان گفت در میان کشورهای صادرکننده نفت در جهان، ایران بتوان یکی از بهترین واکنش‌های اقتصادی را به افت قیمت‌های جهانی نفت نشان دهد.

این کارشناس اقتصادی متذکر شد: در ماه‌های پیش‌رو به علت گشایش در مراودات بین‌المللی مالی و کاهش نرخ بهره بانکی، تقاضا برای سرمایه‌گذاری افزایش پیدا خواهد کرد.

سلیمی‌بروجنی تصریح کرد: صنعت خودرو از جمله صنایعی است که می‌توان برای آن چشم‌انداز مناسبی را در نظر گرفت.

وی با بیان این‌که با توجه به برچیده شدن تحریم‌ها، شرکت‌های بزرگ خودروساز دنیا نگاه ویژه‌ای به بازار ایران خواهند کرد، گفت: صنعت خودرو ایران قابلیت‌های بسیاری در بحث سخت‌افزاری دارد و با توجه به میزان تقاضایی که هم در بازار داخل و هم در کشورهای همسایه وجود دارد، شرکت‌های بزرگ خودروساز جهان بسیار علاقه‌مند هستند که با انتقال دانش و تکنولوژی روز، از این بازار بکر نهایت استفاده را ببرند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: از سوی دیگر، خودروسازانی که اقدام به تولید خودروهای تجاری و صنعتی همچون کامیون‌های کشنده، کامیونت و وانت می‌کنند، با توجه به پتانسیل‌های موجود در بازارهای داخلی و منطقه‌ای، روزهای خوبی را در پیش رو خواهند داشت.

سلیمی‌بروجنی خاطرنشان کرد: در صورتی که محصولات جدید شراکتی خودروسازان هر چه سریع‌تر وارد بازار شود، امید به تغییر در فروش خودروسازان بیشتر می‌شود.