مسکن، آغازگر رونق اقتصادی/ سیاست دولت برای پایان دادن به رکود عمیق اقتصاد چیست؟

گروه اقتصادی-محمدمهدی راسخ در گفت‌وگو با «افکارنیوز» در پاسخ به این سوال که به نظر شما کدام یک از صنایع در سال 95 در خروج از رکود پیش رو خواهد بود؟ اظهار داشت: در این خصوص سیاست‌های دولت در خروج از رکود بسیار مهم است.

وی افزود: مهم‌ترین صنعتی که می‌تواند اقتصاد کشور را از رکود خارج سازد، صنعت ساختمان و مسکن است.

دبیرکل سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران تصریح کرد: این صنعت علاوه بر اشتغالزایی مستقیم، بسیاری از صنایع و خدمات دیگر را به حرکت در می‌آورد.

راسخ عنوان کرد: بسیاری از صنایع و معادن به دنبال حرکت و رشد ساخت‌وساز فعال خواهند شد؛ از شن و ماسه، گچ، سیمان، سنگ تزیینی تا صنایع مهمی همچون فولاد، آلومینیم، مس، چوب، برق، کاشی، سرامیک و صدها صنعت و حرفه دیگر.

دبیرکل سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران متذکر شد: نکته مهم در مورد صنعت ساختمان این است که پس از بهره‌برداری از هر واحد ساختمانی، عموما تقاضا برای خرید پرده، لوستر، مبلمان، لوازم‌برقی و لوازم آشپزخانه و فرش و بسیاری دیگر از لوازم شکل می‌گیرد که این بخش از تقاضا به خروج از رکود کمک شایانی می‌کند.

راسخ ادامه داد: دولت در سال 95 می‌تواند با سیاست‌گذاری صحیح در این بخش به رکود عمیق فعلی پایان دهد.

وی خاطرنشان کرد: البته نباید فراموش کرد که سیاست‌های پایدار در توسعه صادرات غیرنفتی می‌تواند کمک شایانی به خروج اقتصاد کشور از رکود کند.