پیام های متعدد عربستان به ایران در خصوص یمن و سوریه

احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  شورای اسلامی در خصوص ناکامی یک ساله عربستان در حمله به یمن  اظهار داشت: عربستان قطب اصلی جبهه سازش در منطقه است  و در مقابل ایران رهبری  جبهه مقاومت در منطقه  را دارد که بر دین، مردمی بودن و استقلال تاکید دارد اما عربستان ، قطرو ترکیه در جبهه سازش قرار دارند و تصور می کنند که نظام  بین الملل برای آنها موثرتر از استقلال و آزادی خودشان است.

وی گفت: عربستان به واسطه این که چشم انداز اصلی خودش در منطقه را یمن می داند علاقه  ندارد که یمن از زیر سلطه اش خارج  شود و به  دامن ایران بپیوندد، البته ایران هرگز به دنبال این نبوده که  یمن  استقلال خود را از دست بدهد بلکه می خواهد از روح انقلابی گری و بیداری  اسلامی و  آزادگی مردم یمن حمایت کند.

بخشایش افزود: عربستان از وضعیت استقلال طلبی یمن ناراحت است و حتی چندین بار به ایران پیام داده است حاضر است از جنگ در سوریه دست بکشد و سوریه در جبهه مقاومت بماند اما ایران  از یمن حمایت نکند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: عربستان تصور می کند ایران، یمن را تحریک می کند اما در واقع  روح مردم سالاری و آزادگی و بیداری اسلامی مردم یمن است که باعث شده در مقابل جنایات عربستان ایستادگی کنند.

وی بیان داشت: عربستان با تصور اینکه می تواند آزادی خواهی مردم یمن را شکست دهد  سال گذشته با پروژه که طوفان قاطعیت نامید و با ائتلاف چندگانه از کشورهای عربی و با کمک آمریکا به یمن  حمله کرد و تصور نمی کرد این جنگ اینقدر طولانی شود.

بخشایش خاطر نشان کرد: عربستان در حالی مردم یمن را با حملات هوایی بمباران می کند که در نیروی زمین  دچار چالش است به همین دلیل می خواست از امارات و  پاکستان و سودان و مصر نیروی زمینی قرض بگیرد اما این کشورها بنا به هر دلیلی حاضر نشدند این نیروها را به عربستان بدهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  تاکید کرد: مردم یمن مردم مقاومی هستند به همین خاطر طبیعی است که عربستان نتواند  برنامه حمله به یمن را آنطور که پیش بینی کرده بود جلو ببرد، در جنگ های هوایی اگرجنگ  بیش از 25تا50روز  ادامه پیدا کند معمولا جنگ به ضرر کشور حمله کننده است که این اتقاق درجنگ عربستان علیه یمن رخ داد و به نوعی عربستان در باتلاق یمن گرفتار شده است.

وی گفت: البته ازگذشته هموراه  یمن با عربستان سعودی همراه بوده است  اما در اثر غارت و تهاجم عربستان علیه یمن، مردم یمن به بیداری اسلامی و روح استقلال رسیده اند و حاضر نیستند دیگر زیر سلطه عربستان باشند تا جایی که مردم یمن  به راحتی اعلام می کنند که عربستان دشمن شماره یک یمن است.

بخشایش در پایان افزود: عربستان تصور می کرد این  جنگ را ظرف چندین هفته به اتمام می رساند اما به خاطر اراده مردم یمن ناکام ماند،  این جنگ به سرانجام نمی رسد مگر عربستان سعودی واسطه هایی را ببیند و با گروه الحوثی صلح کند.