۲۰ نفر در چادرهای مسافرتی مسموم شدند

محمدرضا حسنی  بیان کرد: از آغاز طرح نوروزی تا ظهر روز گذشته ۱۶۶ تصادف در جاده های قم به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه بیشتر تصادفات شهری در ایام نوروز مربوط به موتورسواران بوده است،  افزود: از ۲۶ اسفندماه تا ظهر روز گذشته ۶۳۷ تصادف جرحی با ۶۵۹ مجروح در شهر قم به وقوع پیوسته که ۳۷۹ مجروح به مراکز درمانی منتقل شده و ۲۸۰ مجروح نیز در محل توسط پرسنل اورژانس درمان شدند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم بیان کرد: از صبح ۲۶ اسفندماه تا ظهر روز گذشته بالگرد اورژانس استان با هشت سورت پرواز و انتقال ۲۶ مجروح نسبتا بدحال تصادفات جاده ای در حداقل زمان، نقش موثری در کاهش آمار فوتی های سرصحنه و حین انتقال مجروحان داشته است.

وی گفت: روز گذشته استفاده از گاز پیک نیک در کابین عقب خودروی سنگین محصور برای تولید گرما منجر به حریق خودرو و سوختگی تمام اعضای خانواده از جمله پدر و مادر و دختران ۹، ۱۱ و ۱۳ ساله شد که پرسنل اورژانس هر ۶ نفر را در شرایط و فضای بسیار سنگین حاکم بر محل حادثه به بیمارستان نکویی منتقل کردند و این در حالی بود که مشخص شد مادر خانواده حدود ۸۰ درصد و سایر اعضای خانواده بین ۲۰ تا ۳۰ درصد دچار سوختگی شده اند. همکاران بیمارستان نکویی در اسرع وقت اقدامات اولیه را برای این خانواده آغاز کردند و ۲ نفر از مجروحان به اصفهان انتقال داده شدند.

حسنی عنوان کرد: روز گذشته واژگونی خودرو در محور سلفچگان - دلیجان منجر به فوت در دم راننده شد که دومین فوتی سرصحنه تصادفات جاده ای از شروع طرح نوروزی را تشکیل می دهد.

وی بیان کرد: شب گذشته با وقوع حادثه انفجار کپسول در یک مهمانسرا، پرسنل اورژانس ۱۱۵ و ۱۲۵ به انجام عملیات رهاسازی و انتقال یک فوتی که کودک سه ساله بود و ۱۱ مصدوم به مرکز درمانی نکویی و گلپایگانی اقدام کردند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی قم گفت: بامداد امروز برخورد شدید پراید و پژو در محور قم - جعفریه ۱۱ مجروح برجای گذاشت که پنج دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و کودک هشت ماهه از جمله مجروحان بود که با وجود اقدامات احیا در مسیر بیمارستان فوت کرد.

وی بیان کرد: صبح امروز  ۲ نفر با گاز مونواکسید کربن در چادر مسافرتی در بوستان بنیادی به دلیل استفاده از پیک نیک دچار مسمومیت شدند.

وی ادامه داد: آمار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن از ابتدای طرح نوروزی تاکنون به ۲۰ نفر رسیده است.