افزایش 15 درصدی ورود زائر به قم در تعطیلات نوروزی

یونس عالی پور منطقه قم، در مورد ورود مسافران نوروزی در ایام نوروز به شهرمقدس قم گفت: بر اساس دستگاه‌های تردد شمار سازمان حمل و نقل و پایانه‎ها در نوروز سال 95 تعداد 2 میلیون و 300 هزار خودرو وارد قم شدند که این آمار ورودی میان 7 میلیون و 500 هزار تا 10 میلیون مسافر و زائر است.

 

معاونت امور هماهنگی زائران استانداری قم ادامه داد: این آمار نشان‎دهنده افزایش 15 درصدی مسافران نوروزی به قم است‌ .

 

عالی پور گفت: در این راستا یک و نیم میلیون زائر در مدارس و هتل‎ها و مهمان پذیرها و بقاء متبرک اقامت یافتند، همچنین به طور کلی در ایام نوروز روزانه یکصد هزار تن در شهر قم اقامت داشتند.

 

وی ادامه داد: با توجه به ورود زائران در همان روزهای ابتدایی سال جدید، ظرفیت های موجود در اسکان زائران تکمیل شد و در این ارتباط کمیته اسکان ستاد تسیهلات زائران خدمات خوبی را به زائران و مسافران ارائه کردند.

 

وی گفت: بارش‎های جوی در ایام عید موجب شد تا زائران و مسافران را به مراکز اقامتی و سرپوشیده انتقال دهیم و خوشبختانه با توجه به تلاش‌های کمیته‌های 11 گانه تسهیلات ستاد زائران، اسکان این عزیزان با امنیت و آرامش انجام شد.

 

معاونت امور هماهنگی زائران استانداری قم بیان کرد: در این ایام نظارت بر واحدهای اقامتی و بیمارستانی، کنترل مراکز بهداشتی و فروشگاهی، تنظیم بازار و توجه به پایگاه‎های امدادی و وضعیت ترافیکی در شرایط خوبی انجام گرفت.

 

عالی پور در پایان عنوان کرد: ستاد تسهیلات زائران از 27 اسفند تا 15 فروردین سال 95 در خدمت زائران بود و تلاش‎های خوبی در جهت ارائه خدمات رفاهی و اقامتی و خدماتی و فرهنگی صورت گرفت.