15خرداد فراموش نمی شود

  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم سخنرانی به مناسب قیام 15 خرداد که بعد از راهپیمایی باشکوه مردم در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد ضمن گرامی داشت این روز اظهار داشت: 15خرداد سال 42نقطه عطف و سرفصل جدید در تاریخ تشیع و در تاریخ ایران و در جهان اسلام بود.

وی گفت: 15 خرداد سرآغاز تحول و تجدید حیات و هویت بخشی جدید به نیروهای مومن و مخلص و متدین و آگاه و بصیر و پیرو مرجعیت بود همچنین این روز سرآغاز عنایات ویژه خداوند بر ملت بزرگ ایران و عالم تشیع مخصوصا حوزه علمیه قم بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: 15 خرداد یادآور غدیر خم و اصل انتظار و تحول نهایی است که به دست با کفایت امام زمان(عج) اتفاق خواهد افتاد و یک دوره ای از انقلاب مهدی موعود(عج) بود.

دری نجف آبادی بیان داشت: نیروهای ستم شاهی بعد از دستگیری امام در 15 خرداد سال 42 که مصادف با 12 محرم بود نقشه های شیطانی داشتند می خواستند با اجرای دادگاه صحرایی امام خمینی(ره) را محاکمه کنند اما مردم قم و سپس ورامین و پیشوا و تهران قیام کردند و رژیم مجبور شد عقب نشینی کند.

وی با تشریع دستاوردهای قیام 15 خرداد افزود: قیام 15 خرداد جان امام خمینی (ه) را حفظ کرد با تحص علما و قیام مردم ، رژیم سفاک پهلوی دید که کشور دچار آشوب شده است عقب نشینی کرد زیرا تصور نمی کرد که امام خمینی این چنین در قلب مردم نفوذ و ریشه داشته باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: سخنرانی و پیش بینی امام در روز عاشورای سال 42 بسیار عجیب بود و ایشان در این سخنرانی خطاب به شاه فرمودند" مردک می گویم از ایران بیرونت کنند" این حرف برای این رژیم با آن همه قدرت طلبی وپشتیبانی که از خارج می شد گران تمام شد اما در نهایت پیش بینی امام رخ داد و در سال 57 این حرف امام محقق شد.

وی با تاکید به نقش مردم قم در قیام 15 خرداد بیان داشت: همان های که در روز عاشورا شعارهیهات من الذّله سردادند دو روز بعد در 15 خرداد فریاد دادخواهی و دادرسی سردادند و قیام کردند قیام 15 خرداد یک قیام دینی و مردمی بود، جریان های سیاسی ملی مانند فدائیان خلق و حزب توده و جبهه ملی و نهضت آزادی  که هیچ پایه دینی و مذهبی نداشتند در این قیام نقشی نداشتند و بعدها در تحلیل های خود از آن به عنوان یک قیام کور و بی هدف یاد کردند.

دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: اما امام خمینی (ره) که فرمودند بعد از اینکه از حبس به حصر منتقل شدند متوجه شدند که مردم به خاطر دستگیری ایشان قیام کردند فهمید این  قیام چیست و این قیام را بسیار بزرگ شمردند و غزل معروف" سالها می گذرد حادثه ها می آیند و انتظار فرج از نیمه خرداد کشم" را سرودند.

وی گفت: قیام15 خرداد فراموش نمی شود زیرا 15 خرداد هسته اولیه انقلاب بود که در تاریخ بی نظیر است، در آن دوران مردم به حق شخصیت امام را تشخیص دادند و این پیوند در15 خرداد 42به اوج خود رسید و چندین برابر شد مردم مدت ها منتظر فرصت بودند تا این کار بزرگ را انجام دهند و در برابر رژیم ستم شاهی ایستادگی کنند  و سرآغاز آن از 15 خرداد شروع شد تا به سال57 رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: باید گفت کارنامه انقلاب اسلامی بسیار درخشان است البته ضعف ها و نقص هایی وجود دارد اما با توجه با این به تحولات 52 سال مخصوصا 37 سال که از عمر انقلاب گذشته است و توطئه های زیادی که دشمنان بر علیه این انقلاب انجام دادند و ایستادگی و مقاومت ملت ایران، باید گفت کارنامه انقلاب اسلامی درخشان است، یکی از دستاوردهای درخشان انقلاب اسلامی اصل ولایت فقیه است که تاثیرگذارترین اصل در قانون اساسی است.

امام جمعه اراک افزود: البته باید نقاط ضعف در انقلاب اسلامی تبدیل به فرصت شود و همه این اتفاقات در سایه سه اصل انجام خواهد شد اصل اول محوریت ولایت فقیه و  پیروی از ولایت مطلقه فقیه عادل است اصل دوم وحدت کلمه در سایت پیروی از ولایت فقیه است.

وی گفت: مقام معظم رهبری نیز روز گذشته در سالگرد رحلت امام فرمودند که از دودستگی و دوقطبی کردن جامعه پرهیز کنید؛ زیرا دوقطبی شدن کشور خواست و تبلیغ دشمن است همین دوقطبی شدن جامعه عراق بود که بخشی از کشور عراق به دست دشمنانشان افتاد.

دری نجف آبادی بیان داشت: در برابر دشمن نیز باید وحدت کلمه داشت ، در برابر دشمن باید آن سخنی را گفت که ولی می گوید و هرآنچه گفته می شود پیرامون سخن ولی و رهبر یک جامعه باشد،اصل سوم جهاد همه جانبه از جمله جهاد علمی اخلاقی و اقتصادی است.