عربستان شایستگی اداره حرمین شرفین را ندارد

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی شهرستان تایباد، با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) در مورد لزوم آموختن دین اظهار داشت: انسان باید تمامی ابعاد دین را به‌درستی درک کرده و به آن عمل کند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید براینکه فهم دین کار آسانی نیست، افزود: قبل از اسلام مردم در جهالت به‌سر می‌بردند و اسلام مردم دنیا را از جهالت نجات داد و تمدن بزرگی را به‌وجود آورد، ازاین‌رو باید دین اسلام را شناخته و به سرتاسر دنیا نیز بشناسانیم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مشکلات جامعه و جهان اسلام گفت: علت این مشکلات را باید در عدم توجه به اصول اسلام دانست. یکی از وظایف اصلی روحانیون و علماء اسلام، شناساندن اسلام به مردم است و رمز موفقیت امام راحل برقراری ارتباط با مردم بود چراکه در صورت آشنایی مردم با دین می‌توان بر همه قدرت‌ها غلبه کرد.

وی بابیان اینکه دشمن به‌دنبال آن است که بگوید دین اسلام تنها نماز و روزه نیست، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام همواره سعی کرده‌اند این دین را تحریف و تحقیر کنند و به مردم بشناسانند اما دین اسلام مردم را به سعادت خواهد رساند.

آیت‌الله نوری‌همدانی بیان کرد: وظیفه مردم این است که علاوه بر آشنا‌شدن با نماز و روزه با سیاست نیز آشنا شوند، ما نیز وظیفه معرفی اسلام ناب‌محمدی به مردم را داریم و اسلام دین عقل و منطق است.

وی با تأکید بر جامعیت دین اسلام افزود: در دین اسلام از هیچ قشری به‌اندازه علما تکریم نشده و روحانیون وظیفه سنگینی در شناساندن دین اسلام به مردم‌ دارند؛ همچنین باید از اختلاف‌افکنی میان اهل تشیع و تسنن اجتناب کرد.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه وهابیت مسلکی ساختگی است، گفت: این مسلک همه مقدسات را حرام کرده و تکفیری‌ها را در منطقه ایجاد کرده است، آن‌ها ابزار دست آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، همچنین با خرید میلیاردها دلار سلاح سعی دارد که مردم یمن را به شهادت برساند.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان عربستانی در فاجعه منا تقصیری ندارند پس چرا اجازه تحقیق درباره این مسئله را به هیئت حقیقت‌یاب نمی‌دهند؟ ممانعت مسئولان عربستانی نشانه مقصربودن آن‌ها در این فاجعه است و آن‌ها لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند.