۲.۸ درصد رشد اقتصادی کشور در برنامه ششم توسعه از طریق بهره‌وری است

رؤیا طباطبایی یزدی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان قم که در سالن معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری سازمان ملی بهره‌وری کشور اظهار داشت: بهره‌وری درگذشته‌های دور در بخش صنعت معنا داشت اما در حال حاضر در سطوح مختلف مطرح است.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری کشور افزود: اگر بهره‌وری در کشور بالا رود باید برای تمام اجزای آن در کشور تلاش کنیم به این معنی که با تمام وجود در تولید بیشتر کشور نقش داشته باشیم.

طباطبایی یزدی بیان کرد: در مورد ارتباط با دستگاه‌ها سازمان بهره‌وری کشور دستوراتی ابلاغ‌شده که به‌حکم 79 برنامه 5 توسعه گفته‌شده که تمام دستگاه‌های اجرایی ساختار بهره‌وری متولیان خود را اعلام کنند.

وی بابیان اینکه هر وزارت خانه باید یک معاون بهره‌وری داشته باشد تا هر وزارت خانه بتواند به بهترین شکل بهره‌وری لازم را داشته باشد، گفت: امید است بهره‌وری را با تعریف وسیع آن در بخش‌ها و وزارت خانه‌ها فعال کنیم.

رئیس سازمان بهره‌وری کشور با اشاره به ارتباط تنگاتنگ سازمان بهره‌وری با سازمان برنامه‌وبودجه استان‌ها گفت: وضعیت بهره‌وری در استان‌ها محاسبه نشده است خود سازمان بهره‌وری وارد محاسبات بهره‌وری شده است و در 12 استان این کار آغازشده است استان قم یکی از استان‌های بعدی خواهد بود که بخش‌های 9 گانه را انجام خواهد داد. در برنامه ششم 2 و هشت‌دهم درصد رشد اقتصادی  از طریق بهره‌وری  حاصل خواهد شد.

طباطبایی یزدی بابیان اینکه ایران یکی از کشورهای تأثیرگذار و قدرتمند در آسیا درزمینهٔ بهره‌وری است، گفت: برخی از کشورهای آسیایی کشورهای مهم و قدرتمندی ازنظر بهره‌وری هستند یک‌سوم این دوره‌ها در بخش کشاورزی، یک‌سوم در بخش صنعت هستند.

وی بابیان اینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نزدیک به 200 پروژه را مصوب کرده‌اند که از این میان 120 پروژه برای امسال برای اجرا مصوب شده است، گفت: ده پروژه اولویت‌دار شده است یکی از این پروژه‌ها برای بنگاه بزرگ اقتصادی مصوب شده است.

رئیس سازمان بهره‌وری کشور با اشاره به اینکه استان قم بنگاه بزرگی در پروژه بهبود بهره‌وری ندارد، گفت: بهره‌وری بدون کمک تمام بخش‌های اقتصاد و آموزش‌وپرورش نمی‌تواند به ثمر بنشیند نیاز به همکاری همه بخش‌ها و استان‌ها برای بهبود بهره‌وری داریم.