مسابقات هندبال پسران جوان ایران در قم برگزار می‌شود

سیدعلیرضا طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون هندبال از روز پنجشنبه دوم مهر ماه بازی‌های تیم هندبال جوانان پسر قم در رقابت‌های قهرمانی کشور با حریفان به انجام خواهد رسید.

وی با اشاره به میزبانی قم از پسران هندبالیست شرکت کننده در رقابت‌های هندبال جوانان قهرمانی ایران، عنوان کرد: این دوره از رقابت‌ها از نخستین روز مهر ماه با حضور تیم‌های پنج استان حاضر در منطقه دو کشور به میزبانی هیأت هندبال استان قم برگزار می‌شود.

رئیس هیأت هندبال استان قم اضافه کرد: رقابت‌های قهرمانی هندبال جوانان پسران ایران در مناطق مختلف در حال برگزاری است و بر همین اساس رقابت‌های منطقه دو کشور به میزبانی هیأت استان قم از پنجشنبه هفته جاری به شکل دوره‌ای بین تیم‌های شرکت‌کننده برگزار خواهد شد.

وی یاد آور شد: میزبانی قم از تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات هندبال جوانان پسر قهرمانی کشور در حالی انجام می‌شود که نمایندگان استان‌های تهران، قم، البرز، گیلان و مرکزی تا روز سی و یکم شهریور ماه وارد قم می‌شوند و یک روز بعد کار خود را در قم آغاز می‌کنند.

طباطبایی با بیان اینکه رقابت‌ها به میزبانی سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم به انجام می‌رسد، ابراز کرد: در ترکیب تیم هندبال جوانان پسر استان قم در این دوره از رقابت‌ها بازیکنان شاخص و آماده‌ای حضور دارند و مدعی صعود به مرحله نهایی محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: بازیکنان این تیم از مدت‌ها قبل زیر نظر کادر فنی خود مشغول انجام تمرینات آماده‌سازی هستند تا در مقابل حریفان بهترین نتایج را کسب کرده و مجوز حضور در مرحله پایانی را کسب کنند و قم را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی معرفی کنند.

طباطبایی با بیان اینکه تیم قم در چهار مسابقه این مرحله به مصاف رقبای خود می‌رود، عنوان کرد: پسران هندبالیست قم طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی مسوولان برگزاری بازی‌ها، نخستین بازی خود را اول مهر انجام می‌دهند و سپس در سه مسابقه دیگر برای صعود تلاش می‌کند.

رئیس هیأت هندبال استان قم با بیان اینکه این تیم مدعی صعود به مرحله نهایی محسوب می‌شود، افزود: چهره دو تیم برتر رقابت‌های منطقه دو قهرمانی هندبال جوانان پسر کشور بعد از سه روز رقابت در سالن شهید حیدریان قم مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه امکان حضور بیش از یک تیم از هر استان حاضر در این منطقه وجود دارد، عنوان کرد: مرحله پایانی مسابقات هندبال قهرمانی رده سنی جوانان پسر کشور با حضور تیم‌های برتر هشت منطقه برگزار می‌شود و با صعود 2 تیم از هر منطقه، این مرحله با رقابت 16 تیم به صورت متمرکز به انجام خواهد رسید.

طباطبایی در پایان اظهار کدر: قم هفته گذشته میزبان برگزاری مسابقات هندبال جوانان دختر منطقه دو کشور بود و در پایان رقابت هفت تیم در سالن ورزشی نرگس قم، تیم هندبال دختران هدف‌پویان جوان به نمایندگی از قم به همراه تیم هیأت هندبال البرز به مرحله نهایی راه یافتند.